המלחמה החסידית בהתייקרות המשמעותית במחירי הכובעים: אחרי מכתבם של מנהלי תלמודי תורה בעיר בני ברק, חסידות צאנז מצטרפת ליוזמה ומודיעה כי כל בחורי בר המצווה יבואו לתלמודי התורה רק עם כובע קסקט.
מנהלי תלמודי התורה 'דרכי אבות' של חסידות ברחבי הארץ, חתמו יחד על מכתב כי "השמירה על הלבוש היהודי המקובל מדור דור, היתה מיסודות דרכי ההנהגה במקהלות החסידים מדור דור. וכחלק מכך נהוג היה בקרב החסידים בדורות הקודמים שהאברכים והבחורים חבשו לראשם כובע רחב, או כובע קטן הנקרא 'קסקט', הצד השווה שבהם ששני סוגי הכובעים העידו על לובשם שהוא נמנה על קהל החסידים ויראי ה'".
"אמנם מאז מלחמת העולם השניה, משום מה התפשט יותר המנהג לחבוש כובע רחב, והתמעטו חובשי כובע קסקט. כמי שזוכים לעמוד בראש מערכות חינוך למדנו מן הניסיון, שבעוד שבחורים מתבגרים, יודעים לשמור על הכובע במשך כמה שנים, הרי כאשר הבחורים נ"י נמצאים עוד בשנת הבר-מצוה בין כותלי התלמוד-תורה, קשה להם לשמור כראוי על כובעם, כך שבמקרים רבים, כאשר רק עברו כמה חודשים אחרי הבר-מצוה יוצא הכובע מכלל שימוש, וההורים נאלצים לרכוש כובע חדש תמורת סכום גבוה".
לכן, הם מודיעים: "ועל של עתה באנו, אחרי שבתקופה האחרונה היוקר מאמיר ביותר ומחירם של הכובעים עולים דמים יקרים, וקול מצוקתם של ההורים באה אלינו שאין לאל ידם לעמוד בהוצאה גדולה כזו אחת לשנה. זאת בשעה שכובע הקסקט מחירו זול עשרות מונים".
"אשר על כן, בהכוונת כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א לתקן תקנה קבועה לכלל הבחורים הלומדים בתלמודי תורה "דרכי אבות צאנז" בארה"ק, החל מתחילת הזמן הבא בחודש אלול הבעל"ט: הבחורים יבואו לתלמוד תורה אך ורק עם כובע קסקט לראשם, ולא תתאפשר כניסה אחרת. [ויכולים לחבוש את הכובע בשבתות וירט או בשמחות וכדו]".
הם מדגישים כי "תקנה זו היא באה לטובת הציבור, וכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א סמך ידיו שאין בכך משום שינוי בלבוש, אלא אדרבה המשך למסורת הלבוש מדור דור".