שבוע בלבד להילולה הגדולה בהר מירון: ההכנות להילולה בעיצומן, ובית הדין של 'העדה החרדית', פרסם היום (שני) מכתב, בו הוא מודה למי שהקים את 'דרך מהדרין', ותוקף את הכוונה לקחת סדרניות.
כדי למנוע עימותים מיותרים - כפי שהיו בשנים האחרונות, ניסו מארגני ההילולה במירון, לבוא בדברים עם אנשי היישוב הישן בנוגע לתקנות הצניעות במקום - וזאת כדי לא לעורר מהומות בזמן ההילולה.
אחד מהמעורבים בפרשה - איש היישוב הישן, מגולל ל'כיכר השבת' את שקרה: "חלק מהמארגנים סגרו דיל עם פלג הקנאים (המכונים ימין) בעדה החרדית, שיהיו סדרניות מטעמם שיפקחו על האנשים לאורך כל שעות היום והלילה. וכן סגרו עמם את דרכי ההגעה להר. הציבור המרכזי, אליו משתייכות הקהילות מרכזיות בירושלים, כמו; תולדות אהרן, דושינסקיא, סאטמאר מהר"א ועוד, לא היה שותף השנה לתכנון, אלא כאמור בעיקר הקנאים".
אותו גורם מספר: "התמורה שקיבלו המארגנים הקיצוניים ממארגני ההילולה הייתה גדולה, כמו הסעות ישירות, תשלום לסדרניות ועוד. לאחר שהם סגרו, הם פנו השבוע לבד"צ העדה החרדית לקבל 'ברגע האחרון' אישור מהבד"צ כדי להשקיט את הרוחות הסוערות ברחוב הירושלמי נגדם. אולם להפתעתם נתקלו ראשי הקנאים בהתנגדות בצורה מצד דייני הבד"צ שטענו כי לא יתכן שהקנאים יעשו דין לעצמם ויבואו לבד"צ לבקש חתימה כחותמת גומי בלבד".
"בנוסף", מספר ל'כיכר השבת' אותו גורם, "טענו דייני הבד"צ בתוקף כי אכן ישנה בעייתיות חמורה בהתנהלות הקנאים לקחת סדרניות ממשפחות אנשי היישוב הישן בירושלים לנהל את ההילולא תחת אחריותו ופיקוחו של פרוייקטור ההילולא הציוני, כאשר טענה נוספת שעלתה על כך שהמדינה משלמת לסדרנים והסדרניות, כך שיוצא שהקנאים לוקחים כסף מהמדינה".
לדברי אותו גורם: "אמש התקיים דיון מכריע בלשכת הבד"צ בבנייני זופניק בירושלים, כאשר בדיון יצאו חברי הבד"צ פה אחד במכתב משותף נגד הקנאים".
במרכז המכתב כתבו חברי הבד"צ: אנו מתנגדים לההצעה לקחת נשים מאנ"ש מבני הציבור החרדי המתבדל מרשעים והמונם לשמירה שם, וכ"ש שלא לקחת בנות לא נשואות בשופו"א אשר הוא לפתח חטאת רובץ, וחלילה שמקום קדוש זה יהיה קרדום להרס הקדושה והצניעות". בנוסף כותבים חברי הבד"צ: בד בבד צריכים להשגיח ביתר שאת ועוז שלא יבואו לידי דחק וחשש סכנה ופיקוח נפש והיא חובה על כל יחיד להשגיח ולהיזהר על כך והתורה אמרה וחי בהם".
במכתב ציינו חברי הבד"צ לטובה את ארגון דרך המהדרין: "יש לשמור מכל משמר על קדושת המקום וצביון ההילולא, שיהיה בצניעותה ראויה. ומקום של כבוד יש לעסקנים שהקימו את דרך המהדרין, ויש להשתמש רק בדרך זו ולא בזולתה, כדי שלא יבואו לדבר עבירה", נכתב במכתב.