רבי נחמן – פרשת משפטים
רוצה לקנות תרופה יקרה בחינם?
רוצה לאכול תפוז מתוק עסיסי? אם תקלף ותוריד את הקליפה, תגיע:
לפרי המתוק המצוי מתחת הקליפה החיצונית.
הורדת הקליפה: 'מתקנת' ומגלה את מתיקות הפרי!
הברכה לפני האכילה משולה להסרת הקליפה, היא:
מגלה את ה'ניצוץ האלוקי' שמצוי במאכל.
השכינה מחכה - ל'ניצוץ' הקדוש!
לכל מאכל, יש כמו 'קליפה' רוחנית, וע"י אמירת הברכה:
ה'קליפה' הרוחנית מבררת ומתקנת את המאכל, וע"י כך:
מעלה את ה'ניצוץ' הקדוש שמצוי בפרי!
תדמיין לעצמך, איך ברגע שאתה מברך על האוכל:
"נפתחים כל שערי מעלה, לקבל את - ה'ניצוץ' הקדוש.
השערים העליונים נפתחים, ויש בשמים ממונים שמשבחים את האדם:
שברר והעלה את ה'ניצוץ' הקדוש - לשכינה הקדושה.
הברכה - 'אור' שחוזר אליך!
הברכה היא בקשת רשות ליהנות ממה - שלא שלך!
השקעה של 5 שניות מחשבה, ובקשת רשות 'על באמת':
מביאה רפואה שלמה, וכל - הישועות והברכות.
אם אתה רוצה להשתמש בחפץ של חברך, איך תבקש את רשותו?
איך תגרום לו שלא לסרב לבקשתך?
אתה תבקש בנחת ובשפה ברורה, בלי לבלוע את המילים...
גם אתה יכול לקבל שפע ברכות ורפואות, שמגיעות ע"י הברכה:
ע"י אמירת ברכה מתוך הודיה, בריכוז ובשמחה!
השכינה - מתברכת ומברכת!
ברכה בכוונת הלב, מהנה ומשמחת את השכינה! כי ע"י הברכה:
השכינה מתעטרת ומתגדלת, ומחזירה לאדם ברכה - כ'אור' חוזר!
אתה מברך בכוונה, השכינה - מברכת אותך בחזרה! והתוצאה:
הורדת שפע רב בעין יפה ובשמחה!
מה מובטח לאדם, שמברך 'אשר יצר' מילה במילה ובכוונה?
"לא יחלה כל ימיו! ולא יצטרך לרופא, ולא לרפואותיו" ('סדר היום').
וזהו הסוד הגדול שמגלה מוהרנ"ת:
הברכה שלך – היא שמביאה לך את הברכה!
"והסירותי מחלה מקרבך" - הבטחה!
אומר מוהרנ"ת על הפסוק:
"וברך את לחמך ואת מימיך, והסירותי מחלה מקרבך", יש כאן:
'וברך' – היא הבטחה אמיתית – ממש! שע"י הברכה:
"והסירותי מחלה מקרבך", כי:
"נמשכין כל כוחות הרפואה, לתוך אותו הדבר - שאוכל ושותה".
הברכה מרוממת ומעלה את המאכל לשורשו העליון, שהוא:
בבחינת: דְּבַר ה'.
ולכן, ברכה בכוונה מביאה רפואה, וזוכים:
"אֵין אָנוּ צְרִיכִין עוֹד - לִרְפוּאוֹת"!!!
הברכה – הודיה לשמו הגדול!
הברכה היא: "בְּרָכוֹת וְהוֹדָאוֹת לִשְׁמוֹ הַגָּדוֹל יִתְבָּרַךְ".
הברכה על המאכל היא בבחינת תפילה והודיה, שאומרת:
ראשית: קניתי את המאכל מכספי, אך אני יודע שהוא לא שלי.
שנית: אני מבקש מהקב"ה רשות לאכול את המאכל.
שלישית: ההודיה על המאכל למלך העולם, מוכיחה שאני יודע:
מהו השורש והמקור של המאכל שנמצא ברשותי!
כל מהשקיים בעולם, יש רק שורש אחד:
"הַיְנוּ בְּחִינַת דְּבַר ה', שֶׁהוּא - הַשֹּׁרֶשׁ הָעֶלְיוֹן".
הברכה מעוררת את השורש העליון ומתחברת אליו:
ובשורש העליון – נכללים כל הכוחות כולם! וע"כ:
"אֵין אָנוּ צְרִיכִין עוֹד – לִרְפוּאוֹת"!
הברכה – מושכת ישועה ורפואה!
מכיון שכל הברכות והישועות מצויות בשורש העליון:
הברכה פותחת לך את כל שערי הברכה - הרפואה והישועה.
מסכם מוהרנ"ת ואומר, שאפשר למשוך את כל הרפואות:
"לְתוֹךְ הַמַּאֲכָל וְהַמַּשְׁקֶה שֶׁאוֹכֵל וְשׁוֹתֶה, ע"י - דְּבַר ה'".
שים לב! הברכה מושכת את כוחות הרפואה!
(ליקוטי הלכות או"ח, ברכות הריח וההודאה, הלכה ב').
כיצד רבי נחמן בירך בילדותו?
מסופר על רבי נחמן שבילדותו לא היה מסתפק בברכת המזון, אלא:
"רק מעצמו נתן שבח והודיה לה' יתברך בלשון אשכנז, על כל סדר אכילתו, שנתנו לו באותו היום..." ומה היה נוהג?
"והיה מסדר שבח והודיה לה' יתברך על כל דבר ודבר בפרט" (פעולת הצדיק, עמ' נז') על זה נאמר: 'סוד הרפואה לחכמים'!
סוד הרפואה - לחכמים ולנבונים!
"טוב עין - הוא יבורך" אמרו חז"ל: "אל תקרי יבורך אלא - יברך".
הברכה וההודיה לקב"ה בעין טובה, חוזרת – בחזרה אליך, ואתה:
זוכה ומתברך בכל הברכות, הישועות והרפואות.
ואומר על זה הזוהר הקדוש:
דברים אלו לא נמסרו לדעת – אלא לחכמים!
"דידעין רזין עלאין וארחין דאורייתא"
והחכמים – יודעים סודות עליונים ודרכי התורה (פר' ויקהל, דף ריח).
זה סוד! עכשיו, הוא גלוי גם לפניך, האם תהיה חכם:
מהיום - 'תחטוף' אותו, ויותר תשתדל לא ל'חטוף' את הברכה!
רוצה לקבל מהשכינה 'אור חוזר'?
10 שניות של אמירת ברכה, בחיבור בין המח ללב, יוכיחו שאתה:
יודע שהמאכל לא שלך, ומבקש רשות מהקב"ה להשתמש וליהנות ממנו!
רוצה להנות מתפוח עסיסי? תסתכל עליו, ותשקיע 5 שניות מחשבה:
בורא עולם, אני מודה לך על התפוח, ומבקש ממך רשות לאכול אותו...
אני יודע ששום דבר – לא שלי!
וכל מה שנתת לי, הוא - לא מובן מאליו!
תברך בשמחה ובעין טובה, כמו שאתה:
מודה ל'בוס' על העלאת השכר...
תתרגל לחשוב, אני רוצה שברכתי:
תעלה את ה'ניצוץ' הקדוש לשכינה, והשכינה - תתברך בו!
רוצה תרופה יקרה בחינם? ברכת ה' היא תעשיר!
תגיד 'לשם יחוד'... לעשות נחת רוח ושעשועים לה' יתברך...
תעלה את ה'ניצוץ' הקדוש - וישועתך תתנוצץ!
כל הברכות והישועות, אמן!