האם אתה נוסע על - 'אוטומט'?
האם אתה מגיב בזמן ניסיון בצורה - אוטומטית? או;
עוצר וחושב - מה הקב"ה רוצה ממך?
יש לי טבע של ים – לא רוצה להקרע!
"דבר אל בני ישראל – ויסעו" – בני ישראל עומדים על שפת הים, וחושבים להיכנס, אבל, לים - לא מתאים להיבקע:
זה לא הטבע שלו, והוא רוצה - 'לסרב פקודה'!
וברגע זה, נחשון בן עמינדב קופץ לים, עד שהוא - לא יכול לנשום!
והוא עושה מעשה של מסירות נפש - 'מעל' הטבע!
והים, רואה את המסירות נפש של נחשון, גם הוא:
מוכן לעשות מעשה מעל הטבע - ולהקרע!
ולפנות בוקר, שב הים לאיתנו - לכוחו הראשון!
אל תגיד לאיתנו אלא: לתנאו...
איך אתה פועל בזמן - ניסיון?
האם ניתן לצפות את תגובתך? או:
שאתה יכול להתנהג – מעל טבעך?
תגובה צפויה - לא נובעת משליטה עצמית, ולכן:
היא לא אתה, אלא – ה'רובוט' שבך, היא: ה'אוטומט' שלך!
רוצה לגלות את ה'אני' האמיתי שלך?
אם תעצור בזמן ניסיון, ותגיב מתוך בחירה, נגד – טבעך:
גילית את ה'אני' האמיתי שלך!
כשאתה מחליט, שהפעם, אתה לא כועס או מתעצבן, אלא:
שולט בעצמך, ופועל נגד – הטבע שלך! זה אתה!
ברגע שתזכור, שאתה בעל בחירה, תגלה:
את - ה'אני' האמיתי שלך!
אברהם אבינו – היה בעל 'חסד', החסד היה טבעי אצלו.
והניסיון של אברהם אבינו היה – להתנהג במידת הדין! ולשחוט את בנו!
והוא - ועמד בניסיון! עשה את ציווי ה'!
'קנאת המלאכים' – למלאכים אין בחירה!
רבי נחמן מלמד על - קנאת המלאכים:
יש לך משהו, שלמלאך - אין! ולכן, המלאכים - מקנאים בך!
לך - יש בחירה! ואתה לא חייב להתנהג - על 'אוטומט'.
אתה יכול בזמן ניסיון, לבחור מה תהיה - התגובה שלך!
מלאך – לא יכול לפעול נגד טבעו, כי הוא נברא רק - לשליחות אחת.
אבל, אתה – יכול לעלות בדרגות, ולהתקדם לעוד יעדים.
וזה תלוי – אם תהיה מוכן להתנהג – היפך הטבע.
המלאך מתכנת את השושנה!
כשהשושנה מבצבצת מהאדמה, מלאך משמים אומר לה:
הטבע שלך הוא – להיות אדומה, לצמוח עד 30 ס"מ, ורק בתקופה מסוימת, ואל תחרגי מטבעך, כי אז:
אני עומד כאן עם מקל – ומכה בך!
תזכרי, אל תעשי משהו שהוא – היפך הטבע שלך!
לכל עשב ועשב יש מלאך שמכה בו, ואומר לו גדל:
המלאך קובע את ה – ד.נ.א. של אותו העשב, והוא:
מודיע לו מראש – באיזה טבע הוא נברא, ומה תפקידו.
וכך הים, אין הטבע של הים - להיבקע!
ה'אוטומט' שלך – לא פועל מתוך בחירה!
נולדת עם גנים וטבעיים, וירדת לעולם – לתקן דברים, ולכן:
אתה פועל על 'אוטומט' – וחושב, זה אני – כך אני מתוכנת.
מה שאני מגיב ועושה, זה – מה יש!
המלאך רוצה שתפעל – כמו שצפוי מראש שתפעל...
ואתה, עוצר ואומר – יש לי בחירה, והפעם – אני מגיב אחרת!
אבל, המלאך, לא אוהב את זה, ולא רוצה לתת לך – לבחור!
מדוע? הוא מקנא בך - שיש לך בחירה, וזה נקרא: קנאת המלאכים...
יציאה מה'אוטומט' – היא בחירה!
הטבע הנורמלי אצלך, זה - לכעוס ולהתעצבן, אבל:
אתה עוצר, ונזכר, שיש לך בחירה, ובעצם – אתה לא חייב לכעוס!
והמלאך עומד עליך, ואומר לך – מה קורה איתך, שכחת?
עכשיו אתה צריך לכעוס... ואתה עונה למלאך:
רגע, לא... לא... לא! – הפעם - אני לא כועס!
הבחירה הופכת אותך – לבן אדם!
כשאתה שולט בטבעך, ומצליח לפעול מעל הטבע שלך:
הרגע הזה הופך, לרגע - אין סופי!!!
אם אתה מוריד את הראש! שותק! נכנע ומתבטל, ואומר לעצמך:
אני - לא אענה לו! הפוך – אני עוד אגיד לו - מילה טובה!
אתה נוהג היפך הטבע, וזה - דורש ממך אומץ, מחשבה ומאמץ רגשי.
נהוג לומר: היעוד שלך, מה שהולך לך בקלות – ומצליח לך!
והתיקון שלך – זה מה שקשה לך...
המלאך לא רוצה שתפעל - מתוך בחירה!
מלאך, לא יכול לפעול – היפך טיבעו, ולכן:
הוא רוצה שגם אתה תפעל על ה'אוטומט' שלך. והוא לוחש לך:
מה קורה לך? השתגעת? אמרתי לך - לפעול על 'אוטומט'!
ואתה - מגלה אומץ לב, ועונה למלאך – הפעם:
אני פועל - היפך הטבע שלי!
והמלאך עוד קצת מתאמץ ואומר לך - אל תחרוג מה'אוטומט'!
ואם לא תחרוג מהאוטומט, ותפעל לפי הטבע, אתה גם – עלול להפסיד:
את הישועות שמחכות לך, מעל הטבע...
פעלת מעל הטבע? קבל - מלאך אחר!
והמלאך, הולך כביכול לקב"ה, ואומר לו:
הוא לא פעל על ה'אוטומט' שלו! מה קורה לו?
והמלאך מתחיל לקנא בך, וכביכול, לשלוח לך כל מיני ניסיונות...
ואתה – פועל מעל טבעך - ועומד בהם...
וכמובן, שהמלאך הוא רק השליח...
והקב"ה אומר למלאך - אתה מפוטר! והמלאך - מברר מדוע?
ועונה לו הקב"ה: הוא התעלה מעל הטבע, הוא:
בחר נכון, הוא צריך: מלאך - יותר גדול!
כשאתה בוחר נכון, אתה – עולה בדרגה...
ואתה מקבל מלאך חדש שילך לפניך... ויביא לך 'דעת' ושכל חדש...
המלאך הזה, הוא - ה'דעת' החדשה שאתה מקבל, שעוזרת לך:
להתעלות מעל - עצמך, ואחרי כל התעלות:
ואתה מקבל, עוד ניסיון, ועוד – מלאך חדש!
ואתה עולה על - דרך חדשה...
והדעת והשכל מקבלים - תובנות חדשות...
ואתה מסוגל לשלוט בעצמך... ומקבל - עוד ניסיונות...
שליטה עצמית – היא בחירה!
שהמלאך ה'אוטומט' שלך – מפסיק לשלוט בך:
אתה – מתחיל לשלוט בו!
אתה שולט בתגובותיך, ושואל את עצמך שאלות... ומתחיל:
להתעלות על עצמך - על טבעך, ופשוט, מתחיל - לגדול!
ואתה הופך לאדם - בעל בחירה!
אתה מודע לכך, שיש לו בחירה, ואתה – בוחר נכון!
וזה – לא קל, זה אפילו – מאוד קשה!
הקב"ה - רוצה לתת לך – מתנות גדולות...
ואתה, פתוח לקבל אותם...
וה'חלק' אלוק ממעל שבך – מתגלה לך!
הנשמה שלך מאירה, ואתה מרגיש - אדם חדש:
יותר טוב יותר מתוקן, אתה מתחיל באמת לחיות...
הניסיון נועד להרים אותך - 'מעל' הטבע!
הניסיונות ממשיכים... עוד ועוד... כל יום...
כמה פעמים ביום... כמו צירי לידה... וזה הקושי לפני - המזל טוב...
הניסיונות כל כך חזקים – שאתה רוצה ממש לצרוחח...
עוברים עליך דברים, שלא חלמת עליהם...
מה באמת מצפים ממך שתעשה?
איך ניתן לעמוד בניסיונות הללו?
לפעמים אתה בהסתרה, לפעמים - הסתרה בתוך הסתרה...
ואתה צריך לעשות חשבון נפש, האם הגבתי נכון?
האם זה מה שהקב"ה – מצפה ממני?
למה כעסתי? מה בעצם - הכעיס אותי?
ולמה לא הצלחתי - להתגבר על עצמי? ואתה:
ו'דעת' ושכל חדש מרימים אותך מעל לטבעך, ואתה:
מתחיל לחיות מחדש, מתוך - ה'חלק האלוקי שבך'.
זה לא אתם – זה המלאכים שלכם!
כשאתה רב עם חברך, וכועס על עצמך - למה אני כזה?
תזכור, זה לא אתה וחברך מתווכחים ביניכם, זה:
ויכוח בין המלאכים שלכם...
המלאכים שלכם, לא נותנים לכם – לצאת מה'אוטומט'!
רחמים על אדם שעובד - על אוטומט!
האוטומט – הוא מתווך של הוויכוח בין שניכם...
אנשים שעבדו על עצמם, מסוגלים ברגעים אלו, להתעלות מעל טבעם, לצאת מעצמם – לגלות דברים חדשים:
ולרחם על מי ש'תקוע' – ב'אוטומט' שלו!
מי שעובד על 'אוטומט' – הוא מסכן, הכל אצלו:
רדוד, נמוך, כל כך צפוי, המלאך שלו - עומד מעליו:
ולא נותן לו לעלות מעל ה'אוטומט' – רחמנות עליו! אומלל!
יציאה מה'אוטומט' מביאה - ניסים מעל הטבע!
לצאת מה'אוטומט' זה – לעבוד את ה' יתברך!
באהבה ובמסירות, ואז, האור האלוקי – מאיר בך!
כשנכנס - אור האלוקי מקבלים 'דעת' חדשה – 'דעת' אלוקית.
וזה, ה'אני' האמיתי שלך, להיות אדם – בעל בחירה!
וכשאור ה'אין' סוף - מאיר בך, אתה הופך להיות - עניו באמת!
אתה מתחיל להתנהג בענווה – מול החיים שלך! ומול העולם!
ובמקום שיש ענווה, אור ה' - נכנס!
לענווה יש טעם של - 'אין סוף'!
הענווה היא מידה – ללא גבולות... משהו – אמיתי, פנימי ועמוק...
משהו – אין סופי, שמביא לך – אין סוף ישועות...
הענווה היא – אין סוף... וכשאתה נכנס - לרגע אחד של ענווה:
אתה נכנס לאין סוף... ואז:
מטעימים אותך טעמים של האין סוף...
אומר על זה רבי נחמן:
לעתיד לבוא, מה שישאר לאדם זה - השפלות והענווה שלו!
כל אותם הרגעים, שבהם הוא – הוריד את ראשו!
הסכמת להתכופף, ולשים את עצמך - בצד!
התגברת והתעלית מעל עצמך – למען השלום ולמען זולתך!
ואלו, רגעים של האין סוף, ולא ניתן – למדוד אותם!
הקב"ה רוצה להטעים לך בעולם הזה, טעם אין סופי...
לחיי האדם – יש גבול, כי האדם - הוא סופי, ולכן:
לא ניתן להטעים לאדם - את טעם של האין סוף...
יש תנאי, רק אם הוא יתנהג בענווה ושפלות, הוא:
יטעם את טעם - האין סוף!
רוצה להתגבר, ולטעום אין סוף?
את האין סוף – טועמים בעולם הזה ובבא!
קרה לך פעם, שרצית לתת צדקה, פתחת את הארנק, ויצאו לך שני מטבעות, ו'אוטומטית' - רצית לתת את המטבע היותר קטן?
וברגע אחד, החלטת לנהוג - היפך טבעך!
ונתת את המטבע היותר גדול?
זוהי - עבודת הצדקה, היא עבודה - נעלית מאוד!
רבי נחמן מגלה בליקוטי מוהר"ן (תנינא, תורה ד') שעבודת הצדקה עבודה גדולה ועצומה, כי:
ברגעים אלו, שאתה הולך - נגד טבעך, אתה:
כובש עוד ועוד חלקים - בנפשך!
לכבוש את האין סוף – ולנצח!
אתה כובש עוד שטח, ועוד שטח!
והשטחים שכבשת, הם שלך – לנצח נצחים!
אלו הרגעים האמיתיים של חייך, אלו רגעים – אין סופיים!
ויש מהרגעים האלו – שלא תשכח אותם לעולם!
ורק השפלות, יכולה להפוך אותך – לאדם גדול!
כי השפלות היא - שיא הגדולה שהאדם יכול להגיע אליה!
כשאתה בשפלות אתה מקבל - מתנות אמיתיות!
מתנות אמיתיות –יש רק לקב"ה!
והם – המתנות האמיתיות!
בוא לאסוף את – ביזת הים!
בכל יום, תיתקל בניסיונות קטנים של שפלות.
שהקב"ה שולח לך – למען לנסותך.
למען – שיתן לך מתנות, בזכות ולא בחסד.
הקב"ה לא שולח לך ניסיונות, כי הוא שונא אותך, או רוצה להרע לך.
הוא רוצה להטעים אותך בטעם טוב אמיתי, טעם – גן עדן!
טעם האין סוף, נותן מתנות אמיתיות, לא תיקח?
הניסיון מביא - יהלומים אמיתיים, יותר ממה שהיה לך – עד היום.
כל ניסיון, מיועד להביא לך עוד ישועה - מה'אין סוף'.
לקרוע לך את הים – מעל הטבע!
לך לאסוף את - ביזת הים, בהצלחה!
(עפ"י סיפרו של ר' קרליבך, מפי הרב אייל אהרן 'קול הנחל').