התרגשות

כתקנת האדמו"ר מליובאוויטש: סיום הרמב"ם היומי - בצום

רבבות בכל תפוצות ישראל, יסיימו ביום חמישי הקרוב, צום י"ז בתמוז, את מחזור הל"ט של לימוד היומי ברמב"ם, כתקנתו של האדמו"ר מליובאוויטש, אליו הצטרפו עוד מגדולי ישראל (אנ"ש)

|
11
| כיכר השבת |
אברכים מאלעד לומדים בשיעור הרמב"ם היומי, השבוע (צילום: באדיבות המצלם)

שמחה של מצווה בכל מרחבי תבל לקראת יום חמישי הקרוב, בו יסתיים המחזור הל"ט בלימוד היומי בספר 'משנה תורה לרמב"ם', כתקנתו הקדושה של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, אליו הצטרפו מרנן ורבנן שליט"א. הסיום יהיה הפעם משותף ללומדים שלוש פרקים ליום וכן במחזור לימוד פרק אחד ליום.

השנה, עקב המגבלות שלא מאפשרות לקיים מעמד סיום מרכזי באולם, ייערכו מעמדי סיום מקומיים בכל בית כנסת ברחבי הארץ והעולם, כשהמעמד הבולט ייערך כמידי שנה על ידי 'צעירי אגודת חב"ד' במתחם ציון הרמב"ם בטבריה בשעה 19:00, בהשתתפות רבנים ומשפיעים שליט"א.

'מטה הרמב"ם' בצעירי חב"ד, המלווה את התקנה הקדושה מזה עשרות בשנים, מציע לגבאי בתי הכנסת עלוני הסברה לקראת מעמד הסיום, מגזין שי למשתתפים, הפקות מולטימדיה על לימוד הרמב"ם וכן ספרי רמב"ם במבצע.

התקנה הקדושה

בשנת תשד"מ תיקן כ"ק מרן האדמו"ר מליובאוויטש את התקנה הקדושה והיא התקבלה בחיבה רבה ובהתלהבות של קדושה על ידי כלל ישראל ובראשם גאוני התורה ואדמו"רי החסידות, ששיבחו את התקנה וקראו לציבור שומעי לקחם להצטרף אליה.

תקנת הלימוד מונגשת לכלל הציבור ומחולקת לשלושה מסלולים, בהתאם לאפשרויות הלומד: שלושה פרקים ליום (לומדים את כל "היד החזקה" במשך כשנה), פרק אחד ליום (לומדים את כל ה"יד החזקה" במשך כשלוש שנים – מקביל לשלושה מחזורי לימוד של המסלול בן השלושה פרקים ליום), ספר המצוות (מסלול זה מיועד בעיקר לנשות ישראל, לילדים ולבעלי ידע התחלתי בלימוד התורה שבעל-פה. הנושאים הנלמדים בו בכל יום תואמים לנושאים הנלמדים בספר "היד החזקה" – לפי מסלול שלושה פרקים).

גדולי ישראל בכל הדורות הפליאו במעלת לימוד ספר 'משנה תורה' לרמב"ם והמליצו על כך לתלמידיהם – כדי להתעלות במעלות התורה, לקיים "כל השונה הלכות בכל יום" ואף כסגולה לתיקון המידות וליראת-שמים.

לקראת תחילת מחזור הלימוד הארבעים, בשעטו"מ, קוראים הרבנים ומוסרי השיעורים, לכלל הציבור, לנצל את ההזדמנות ולהצטרף לרבבות בית ישראל בלימוד ב'יד החזקה'. "ויהי-רצון שעל-ידי האחדות האמיתית של כלל ישראל", אמר בשיחת קודש מחולל התקנה, "בלימוד אחיד ומשותף בתורת משה – תבוטל סיבת הגלות וממילא ייבטל גם המסוּבב שהוא הגלות ותבוא תכף ומיד הגאולה האמיתית והשלימה על-ידי משיח צדקנו.

"ואזי נזכה בקרוב ממש לקיום היעוד שבו חותם הרמב"ם את ספרו 'משנה תורה': 'ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד, ולפיכך יהיו כל ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כוח האדם, שנאמר 'כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

11 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

6
אני פעם ראשונה מסיים מחזור של הרמב"ם היומי ואין לכם מושג כמה זה העשיר אותי.. 1 פעם ראשונה שעברתי על כל התורה (אמנם לא בעיון אבל מושגים). 2 גיליתי המון נושאים שפשוט הייתי בור ועם הארץ בהם, נושאים ששום בחור ישיבה/אברך סטנדרטי לא נתקל בהם בד"כ כגון ערכין, קינים, ועוד... 3 עצם הקביעות במשך כל יום זה משה
5
אני אמנם לטאי אבל לומד רמב"ם בקביעות - תנסו ותראו עד כמה זה מועיל!
אם מרן האבי עזרי זצ"ל התנגד לזה ל"צ להיות יותר חכמים ופרומרים ממנו....
כמובן וגם פשוט ה'אבי עזרי' התנגד לתקנה זו כי האדמו"ר מליובאוויטש תיקנה ולא מצד שום דבר אחר. כבר פורסמו פליאותיו של הגר"ע יוסף בכתב ידו על מכתבו של ה'אבי עזרי' בעניין וידוע שהגר"ע עצמו השתתף בחגיגות סיום הרמב"ם ודיבר בשבח התקנה כמה הזדמנויות. ברור גם שדעתו של הגראי"ל שטיינמן בנושא הייתה שונה ועניינית
4
כדאי לומר את האמת. עוד נסיון התבדלות של חב"ד להתבדל מלומדי הדף היומי
אל תשכח מי טען את ודתיהם שונות.. המן הרשע שבדרכו אתה ממשיך! כשיהודים לומדים רמב"ם אתה לוקח את זה כנגד הדף היומי?! שיהיה לך לבריאות המן'לה
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות