אמש, (מוצאי חג ראשון), פרסמנו ב'כיכר השבת' את דבריו המפתיעים של הגאון ר' יצחק זילברשטיין, לפיהם בליל הושענא רבה תתרחש מלחמת גוג ומגוג.
כעת, לאחר שנודע דבר חיסולו של סינוואר, התייחס הפוסק לאירוע ההיסטורי ואמר כי החיסול מהווה למעשה את תחילת התהליך - תחילת מחיית עמלק.
הבוקר, יום ראשון של חול המועד, דווח לרב על ההדים הכבירים הללו, והרב שאל: האם הועברו דבריו לפני שנודע על חיסולו של סינוואר או לאחר מכן?
הרב המשיך והסביר:
החיסול של הרשע הזה מוסיף נופך לדברים שאמרנו בחג, בגלל שדברי הגר"א מווילנא על מלחמת גוג ומגוג, הם בעצם 'מחיית עמלק', וחיסולו של סינוואר הוא-הוא מחיית עמלק, ואולי יש בכך תחילת התגשמותם של הדברים המופלאים המתעתדים להתרחש [כאן חשוב לציין, שהרב לא דיבר על תאריך מסוים וספציפי, רק הזכיר את מסורתו של הגר"א מווילנא על הושענא-רבה].
הפוסק ביקש ממקורביו להדגיש שכל הדברים הללו לא צריכים להכניס את הקהל ללחץ, אלא אדרבה - לגרום לחיזוק גדול. אחד החיזוקים הבולטים יכול להתבטא בישיבה תמידית בסוכה. דהיינו, אם בכל השנים היינו יוצאים לפעמים מהסוכה, והולכים "לפה ולשם", היום בגלל דברי הגר"א שמי שיהיה בסוכה יינצל ממלחמת גוג ומגוג, יש יותר חשק להישאר בסוכה, הסביר הפוסק.
הרב הזכיר כי גם במלחמת יום הכיפורים שנמשכה כזכור אל תוך חג הסוכות, עורר מרן ה'קהילות יעקב' זצ"ל להישאר בתוך הסוכה.
כמו-כן עורר הרב זילברשטיין על הסיעתא דשמיא הגדולה שהייתה בחיסול, בכך שאף אחד לא יכול להתגאות כאן ב'כוחי ועוצם ידי', שכן לפני החיסול לא היה לכאורה כל מידע על מקום הימצאו של ראש המחבלים הארור, והדבר התרחש בהיתקלות 'מקרית', לפי הדיווחים.
הרב אמר כי בחיסול ה"מקרי" זכינו ל'מחיית עמלק' שנעשתה לא מתוך 'כוחי ועוצם ידי', אלא מתוך התגלות "כוחו ועזוז-גבורתו של השם יתברך. וזה עוד קידוש השם נורא", אמר הרב.
בני ביתו של הרב מסרו הנהגה מופלאה נוספת של הפוסק, כאשר גם בימים שלאחר יום הכיפורים המשיך הרב לומר ב"יהיו לרצון" את מילות התפילה של הימים הנוראים "ובכן תן פחדך" וגו'.
הרב הסביר כי יש בהנהגה זו שתי מעלות; הראשונה, להזכיר לנו את האווירה המרוממת שהייתה בתפילות הימים הנוראים; והשנייה, כי אכן אנחנו זקוקים מאוד שהשי"ת ייתן את פחדו 'על כל מעשיך, ואימתך על כל מה שבראת, וייראוך כל המעשים וישתחוו לפניך כל הברואים, ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם' וכו'.