רבבות אלפי ישראל סיימו יחד את הלימוד היומי ברמב"ם במחזור המ"ג במסלול ג' פרקים ליום, כתקנת האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע.
כינוסים ומעמדים רבים התקיימו ברחבי הארץ והעולם לכבודו של הרמב"ם, לרגל גמר הלימוד היומי, אך כינוס ייחודי במיוחד נערך בעיר הצפונית קרית אתא. במעמד רב רושם בארגון ישיבת תומכי תמימים בקרית אתא התכנסו מאות מאות מתושבי העיר, אנשים, נשים וטף, לסעודת מצוה חגיגית, להשתתף בשמחתו של הרמב"ם, שמחת גמר משנה תורה.
רב העיר, המרא דאתרא הגאון רבי חיים שלמה דיסקין, לימד את ההלכות האחרונות בספר שופטים במשנה תורה, ובכך סיים את המחזור המ"ג של הלימוד היומי.
התרגשות של ממש אחזה בקהל עם הופעתו הכבודה של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף, ששימש כאורח הכבוד במעמד.
הגר"ד יוסף סיפר לקהל הקדוש, כדבריו: "אני זוכר את ההתחלה לפני יותר מארבעים שנה האדמו''ר מליובאוויטש יסד את לימוד הרמב''ם היומי. זה לא עבר בשתיקה היו כאלה שבאו וטענו, מה פתאום רמב''ם, אנו פוסקים את ההלכות לפי השולחן ערוך, והשולחן ערוך לפעמים לא פוסק כמו הרמב''ם.. כשבאו לאבי מורי, מה הייתה התגובה שלו? הוא התחיל יום יום אחרי תפילת שחרית הוא היה עומד ולומד רמב''ם יומי בכבודו ובעצמו. בלי להגיד בעד, נגד. אלא פשוט - אני לומד רמב''ם יומי".
כן הסביר על גודל מעלת ספר הרמב"ם והלימוד בו, ספר המקיף את התורה כולה, וכל מילה בה מדוייקת בתכלית. והוסיף ואמר: "אבי מורי זצוק''ל היה שמח שמחה גדולה על התקנה הזאת, ובמשך שנים רבות, אני אומר לכם; שנים רבות, הוא היה בעצמו לא על ידי שליח, הוא בעצמו, כשגומרים את תפילת שחרית היה עומד וקורא, וקורא לפעמים פרק שלם... כל הזמן רמב''ם רמב''ם, רמב''ם".
בסיום דרשתו העניק רב העיר הגרח"ש דיסקין את ספר הפלפולים התורני של תלמידי הישיבה 'פלפולא דאורייתא', יחד עם הספר 'האיר פני המזרח' המתאר את קשריו של הרבי מליובאוויטש זי"ע ורבני עדות המזרח להגר"ד יוסף.
רב העיר הגאון רבי אליהו מימון נשא דברים נרגשים בדבר תקנת הרמב"ם היומי, ובגודל מעלת הלימוד היומי ברמב"ם.
כמו כן כיבדו בהשתתפותם חברי מועצת העיר, יחד עם ראש העיר מר יעקב פרץ הי"ו, אשר סיפר לקהל הקדוש על המהפכה שמוביל הגרח"ש דיסקין עם שלוחי חב"ד בעיר.
רבים ממשתתפי המעמד שטרם השתתפו בלימוד היומי ברמב"ם נטלו על עצמם בעקבות הנאומים המעוררים ליטול חלק בלימוד היומי, במסלול של לימוד ג' פרקים ליום או פרק אחד ליום, עד לסיום לימוד כלל משנה תורה.