הרשות להגנת הצרכן במשרד המשפטים הוציאה לפני כשבוע מכתב תלונה רשמי למשרד התחבורה עבור בחורי ישיבה חרדים שסולקו, כך עולה מדיווח באתר הרשות.
התופעה מוכרת: בחורי ישיבה שמוציאים רישיון בניגוד להנחיות הישיבה, מוצאים את עצמם מושעים מהישיבה במקרה הטוב ומסולקים לצמיתות במקרה הרע.
כפישדווח בעבר ב'כיכר השבת' השיטה של הנהלת הישיבה, כדי לגלות מי הבחורים ה'סוררים' הייתה ידועה לכל. אם בעבר היה מספיק להרים טלפון למוקד משרד התחבורה ולמסור מספר זהות ותאריך לידה, התהליך שונה בעקבות תלונה שהוגשה בעניין.
למרות זאת וכפי שדווח ב'כיכר', מנהלי הישיבה מצאו פרצה אחרת במערכת. הדרך החדשה הייתה לבקש באתר משרד התחבורה כפל רישיון עבור בחור הישיבה, בכך שמזינים מספר זהות ותאריך לידה, תוך מספר שניות יכלו המנהלים לדעת דרך האתר אם לבחור יש רישיון אם לאו.
לדברי הרשות, תלונות רבות של בחורי ישיבה שסולקו מהישיבה לאחר שנתגלה כי מחזיקים ברישיון הוגשו למשרד, וזאת כנגד הפרצה במערכת שחושפת אותם לחשיפת מידע אישי וכנגד החוק.
לאחר שהתקבלו התלונות פתחה הרשות להגנת הפרטיות ב'הליך פיקוח' בסיומו נמצא כי בחורי הישיבה שהתלוננו - צדקו, ומשרד התחבורה אכן הפר את פרטיותם בניגוד לחוק.
הפרצה הזאת טרם תוקנה ובשבוע שעבר הגישה כאמור הרשות להגנת הפרטיות תלונה רשמית למשרד התחבורה בנושא.
באתר הרשות להגנת הפרטיות נכתב: "משרד התחבורה הפר את חובתו כגוף ציבורי, שלא למסור מידע על אדם, מתוך מאגר מידע ציבורי, למי שאינו נושא המידע וללא הסכמתו של נושא המידע.
עוד קבעה הרשות, שמנגנון ההזדהות הקיים במערכות המחשוב של משרד התחבורה אינו עומד בהוראות החוק והתקנות.
בכך משרד התחבורה מפר את חובתו להגן כראוי על המידע של הציבור. מסירת מידע מסוג זה לפלוני, ללא הסכמת נושא המידע, מהווה פגיעה מובהקת בפרטיות, על אחת כמה וכמה מקום בו היא באה לידי ביטוי בפגיעה מהותית במהלך חייו של נושא המידע, בדרך של סילוקו מהישיבה בה הוא לומד, על כל המשתמע מכך"
משרד התחבורה לא הגיב לפניית הרשות בנושא זה.