כיכר השבת

במרכז תל אביב: תושבים חגגו את סיום המחזור היומי בלימוד הרמב"ם

במרכז תל אביב, בישיבת 'חזון אליהו', חגגו תושבי העיר את סיום המחזור ה-44 בלימוד היומי של 'משנה תורה' לרמב"ם. הרב הראשי לישראל הרב קלמן בר קרא למשתתפים לצרף לומדים נוספים ללימוד היומי (בארץ)

| כיכר השבת |
(צילום: שאול לוכסמבורג)

מאות תושבי העיר תל-אביב התכנסו סביב שולחנות ערוכים לסעודת מצווה בהיכל ישיבת חב"ד 'חזון אליהו' במרכז העיר, כדי לחוג ברוב פאר והדר את סיום המחזור ה-44 בלימוד היומי של 'משנה תורה' לרמב"ם.

הרב שאול רייצס, מראשי הישיבה, פתח את האירוע בהסבר על היחודיות בשמחת סיום רמב"ם בחודש אדר, ורומם את הנוכחים לאוירה של שמחה אמיתית ב"גמרה של תורה". ראש הישיבה הרב מאיר אריה שמערלינג הסביר את מהותו של ספר 'משנה תורה' להרמב"ם, שהוא כולל את כל תורה שבעל-פה כולה כך שלימוד רמב"ם יומי זו הדרך היחידה לקיים את מצות ידיעת התורה כפשוטו.

נואם אורח מיוחד באירוע היה רב קהילת חב"ד ברחובות וחבר בי"ד רבני חב"ד בישראל, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, שהטעים את הקשר המיוחד של משנתו המאירה של הרמב"ם למפעל השליחות שרק בלימוד מעמיק ברמב"ם ניתן להבין מה היא פנימיותו של יהודי ומהי המשמעות העמוקה של זיכוי יהודים במצווה.

בעריכת ה'סיום' הרשמי על הרמב"ם זכה אורח הכבוד באירוע, הרב הראשי לישראל הרב קלמן בר שליט"א, שהלהיב את הנוכחים בגודל הזכות והשמחה שזכו ללמוד רמב"ם ולסיים את הרמב"ם. "מחולל התקנה, הרבי מליובאוויטש זי"ע, לא רק רצה שנלמד את הרמב"ם", אמר הרב בר, "אלא שנלמד מהרמב"ם עצמו, מדמותו ומיגיעתו בתורה בשלימות". הרב בר סיים את דבריו בקריאה לכל אחד מהנוכחים שלקראת מחזור לימוד הרמב"ם הבא, ישפיע על יהודי אחד נוסף לפחות שיתחיל גם הוא ללמוד רמב"ם בכל יום.

לפתיחת מחזור הלימוד החדש הוזמן שליח חב"ד הראשי לתל-אביב–יפו ורב מרכז העיר הרב יוסף גערליצקי, שלאור פתיחת מחזור לימוד הרמב"ם בראש-חודש לימד באופן מעמיק את סוגיית ראש חודש בימות המשיח, שאז תהיה מצות עליה לרגל בכל ראש חודש. הרב גערליצקי הדגיש בדבריו כי לימוד הרמב"ם באופן יומיומי ומסודר זוהי תרופת-הפלא שהעניק הרבי במיוחד לדורנו זה לכל יהודי בכל מצב.

(צילום: שאול לוכסמבורג)
(צילום: שאול לוכסמבורג)
(צילום: שאול לוכסמבורג)
(צילום: שאול לוכסמבורג)

הכתבה עניינה אותך?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

תוכן שאסור לפספס