ההתנגדות לחוק הגיוס מכל גווני הקשת החרדית כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', משפיעה על יחסי המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה ומפלגות הקואליציה בפרט על רקע ההוראה הדרמטית של מנהיג הציבור הליטאי ראש הישיבה הגר"ד לנדו וראשי הישיבות מנהיגי הציבור הספרדי שלא להתייצב לשום צו המגיע מהצבא אל אלפי הצעירים החרדים כל זמן שאין הסדר מוסכם לדחיית הגיוס של תלמידי הישיבות והברכים המקובל על גדולי ישראל
בהמשך לכך היום הגיע לידי 'כיכר השבת' מכתב מאחד מצדיקי הדור, הגאון המקובל רבי יעקב עדס, שכותב בחריפות נגד הגזירה המאיימת על תלמידי הישיבות בו הוא מסביר באריכות על סכנות הרוחניות והאיסור להתגייס
בתחילת דבריו מדגיש הרב המקובל כי רוב הציבור איו מודע לסכנות הרוחניות העצומות שיש בגיוס ומביא את דברי מרן החזון איש שהורה להימנע מגיוס אפילו במקרה שיש צורך של פיקוח נפש
בנוסף מזכיר הגאון המקובל הרב עדס שאסור להאמין להבטחות הצבא שישמרו על הצביון החרדי בתקופת הגיוס "כל ההבטחות שבעולם לשמירת הצביון אינן שוות כלום כי יש להם דרכים ערמומיות"
עוד מדגיש הרב עדס "כל הנ"ל הוא אף על אלו שלא זכו להידפק על דלתות התורה ואלו שזכו ללמוד בבתי המדרש הדבר חמור פי כמה"
כפי שפורסם בכיכר השבת, כבר לפני שלושה שבועות הגאון המקובל רבי יעקב עדס, חיבר תפילה מיוחדת בעקבות הגזירות והמצב הקשה
במכתב לכלל ישראל, הוא דיבר על הגזירות הרבות שנגזרו על הציבור, על ידי מערכת השלטון ומערכת המשפט, והוא כאמור חיבר תפילה מיוחדת אותה יש לומר בסיום אלוקי נצור בתפילת שמונה עשרה.
מקורביו סיפרו ל'כיכר השבת', כי עיקר הקצף של הרב, יצא על הניסיונות לגייס למעלה מחמישים אחוזים מבני הישיבות ועל האטימות שיש לטענתו במערכת המשפט ובשלטון, נגד הציבור החרדי, כאשר שללו בגין החוק את התקציב מהישיבות.
בפתח מכתבו כתב המקובל: "הנה בזמן האחרון כידוע התרבו הגזירות של מערכת השלטון ומערכת המשפט, כנגד התורה הקדושה והיהדות החרדית וכל הנסיונות לבטל הגזירות לעת עתה לא הצליחו. וכבר אמרו חז"ל דכנסת ישראל כוחה בפיה, ולכן הננו בזה לקרוא לציבור הקדוש להתפלל על ענין זה מאוד ולשפוך שיח לפני השם יתברך בכוונה רבה מעומק הלב"."והיכולים", מוסיף הרב עדס, "אף להוריד דמעות על זה ישתדלו לעשות כן וכמבואר בגמרא בברכות דף ל"ב ע"ב ובבא מציעא דף נ"ט ע"א, ששערי דמעות לא ננעלו ויש להביא כאן נוסח לציבור הרחב להתפלל בנוסח זה בכל תפילות שמונה עשרה בסיום אלוקי נצור לפני יהיו לרצון האחרון וזה הנוסח:
יהי רצון מלפניך רבונו של עולם שתכניע ותשפיל את אנשי השלטון ואנשי מערכת המשפט הגוזרים גזירות כנגד לימוד התורה וכנגד היהדות החרדית וכן את הזוממים לגזור גזירות כאלו ותבטל כל עצתם והפר מחשבותם שלא יוכלו כלל ועיקר לעשות שום רע ויהי רצון מלפניך רבונו של עולם שתזכנו כולנו עמך בית ישראל לחזור בתשובה שלימה לפניך ולהרבות כמה שיותר בלימוד התורה ושיהיה הכל בחסדים בלא תערובת דין כלל".
"כאמור", הוסיף הרב עדס וכותב במכתבו החריג: "נוסח זה יש לאומרו בכל תפילת שמונה עשרה בסוף התפילה בין גברים בין נשים, בכל הגילאים ללא יוצא מן הכלל וכמובן גם תשב"ר. וכמו כן אפשר להוסיף ולהתפלל זה בכל הזדמנות, כגון אחרי אמירת אשר יצר ואפשר גם בסוף ברכת המזון, וכן ונשים אחרי הדלקת נרות שבת".
"והעיקר", כתב הגאון המקובל: "להרבות בזה בכוונה ובתחנונים מעומק הלב שליחי ציבור כדאי שבחזרת תפילת שמונה עשרה בברכת שמע קולנו קרוב לסיום לפני התיבות כי אתה שומע תפילת כל פה יאמרו תפילה זו {וכידוע שבצורך רבים אפשר להוסיף בשמע קולנו אף בחזרת הש"ץ כמבואר בפשיטות בפוסקים} וכן גם עם ישראל שבחוצה לארץ, כולם יצטרפו ויתפללו תפילה זו. וכבר הובטחנו בתורה הקדושה כי מי גוי גדול אשר לו אלקים קרובים אליו כה' אלקינו בכל קראנו אליו", מסיים הגאון המקובל הרב עדס את מכתבו.