מרכז המידע והמחקר של הכנסת, פרסם לבקשת ח"כ יוני משריקי, את הנתונים על היקף הפרסום הממשלתי שבוצעה באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית, ממנו עולים נתונים עגומים, ח"כ משריקי קורא לפרסם את הקריטריונים שלכאורה מפלים את הציבור החרדי.
על פי הנתונים, לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתי, ממנה יוצאים התקציבים. ח"ב) השקיעה בשנת 2022 - 245 מיליוני שקלים בקמפיינים ומודעות למשרדי הממשלה וגופים ממשלתיים.
פילוח הנתונים לפי אוכלוסיות מעלה, כי בעוד החברה החרדית מונה קרוב ל-14 אחוזים מכלל האוכלוסייה, חלקה בעוגת הפרסום עמד על 4% בלבד.
בעקבות פרסום הנתונים, קרא ח"כ יוני משריקי, לפרסם לאלתר את הקריטריונים שעל פיהם פועל הלשכה הממשלתית לפרסום. כמו כן, הוא קרא להקמת ועדת מומחים שתקבע את הכללים ואת אופי הפרסום לפי המגזרים השונים.
"הנתונים מגלים באופן חד משמעי כי אכן ישנם מגזרים שלא מקבלים תשומת לב ראויה, וכי חלוקת עוגת הפרסום בין כלל כלי התקשורת אינה תמיד סבירה. חוסר סבירות זה בא לידי ביטוי ביתר שאת בתקופת הקורונה שנמשכה על פני שנתיים, בה כבר התריע מבקר המדינה כי ההסברה לציבור ובפרט לציבור הערבי והחרדי הייתה לוקה בחסר", ציין משריקי.
"לא ייתכן שאחוז הפרסום לכלי תקשורת חרדים הינו 4% בשעה ששיעורם באוכלוסייה עומד על 13%. זכות הציבור לדעת על פי אלו קריטריונים מקצה לפ"מ את התקציבים המיועדים לפרסום ממשלתי בין כלל כלי התקשורת, המגזריים והכלליים. על לפ"מ לבחון הקמת ועדה מייעצת שתורכב מאנשי מדיה המומחים לניתוח כלל כלי התקשורת המגזריים, לצורך ייעוץ מקצועי ללפ"מ".