![החוף הנפרד](https://images.kikar.co.il/cdn-cgi/image/format=jpeg,fit=contain,width=1200/2023/06/09/9b738830-067e-11ee-b593-5f68f8a4df8a__h483_w724.jpg)
![החוף הנפרד](https://images.kikar.co.il/cdn-cgi/image/format=jpeg,fit=contain,width=1200/2023/06/09/9b738830-067e-11ee-b593-5f68f8a4df8a__h483_w724.jpg)
אברכים ובחורי ישיבות רבים נוהגים לנצל את ערבי השבתות הארוכים של הקיץ, ולנסוע להתרחץ בים. אך הוראה נחוצה לערב שבת פרשת שלח, מתפרסמת בקו "שיח יצחק" מתורתו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין, שם נאמר כי לדעתו אין ראוי לנסוע לים ביום שישי זה ערב שבת קודש פרשת שלח כ' סיון.
הרב זילברשטיין הביא שרבינו תם תיקן יום זה כיום תענית וסליחה וכפרה, על הצרות הנוראות שהיו לעם ישראל ביום זה, כשבשנת ד' אלפים תתקל"א הייתה עלילת דם הראשונה בהיסטוריה, ונהרגו על קידוש השם ל"א יהודים קדושים וטהורים, ואז תיקן ר"ת את היום הזה לדורי דורות כיום תענית.
כמו כן בהקדמת ספר "מגילה עפה" מובא מרבינו הש"ך שחידש את הצום הזה לאחר פרעות ת"ח ות"ט, בו כתב שביום זה הוכפלו הצרות לעם ישראל, וכל מיני חולאים רעים. וגם במגן אברהם (סימן תקפ ס"ק ט) הובא שנוהגים להתענות בכ' סיון בכל מלכות פולין, ואמנם המשנה ברורה כותב שכיום התענית הזו אינה קבועה, ורק יחידים מתענים, וכמעט נשתכח מנהג צום זה ורק קהילות אחדות אומרים סליחות בו ביום.
אך מכל מקום אמר הרב זילברשטיין כי ביום זה בוודאי שאין ראוי לנסוע לטיולים, ואף הורה בעבר לתלמודי תורה ובתי ספר להקדים או לאחר טיולים שנתיים שנקבעו ליום זה, וכמו כן בשנה זו ביקש לפרסם כי לדעתו אין ראוי לנסוע מחר לים, שכן בכך מראים ששוכחים מהצרות שנעשו לעם ישראל באותו דור.
בסיום הדברים התבטא הרב ואמר: "שיהיו בים התלמוד, ואם רוצים מים בדווקא שילכו לטבול במקווה לכבוד שבת קודש"...