ליארצייט של ר' חיים וולאזי'ן – יד' סיון
הכח של סגולת - 'אין עוד מלבדו'!
רבי חנינא בן דוסא היה מלומד בניסים, וזכה לכך:
בזכות שקבע בליבו את האמונה - "שאין עוד מלבדו"!
ולא בזכות תורתו ומעשיו הטובים, ולכן, יכל לומר:
"מי שאמר לשמן – וידלק, יאמר לחומץ - וידלק" והחומץ דלק! כי אצלו:
טבע או היפך טבע, הכל שווה - ואותו דבר!
'אין עוד מלבדו' – ביטול הדינים, והפיכתם לניסים מעל הטבע!
ר' חיים וולאז'ין, מוסיף שסגולת 'אין עוד מלבדו':
מבטלת כל דין מהאדם, מביאה לו ניסים – היפך הטבע!
'מבחני' אמונה נועדו 'למען אנסנו' – לא כדי להקשות עליך! אלא כדי:
לשלם לך שכר רב על עמידתך בניסיון, להעלות אותך בדרגה.
כישלון ומעידה הם חלק מהניסיון, וחלק - מתהליך צמיחתך...
סגולת 'אין עוד מלבדו' – החדרת האמונה ללב!
אומר ר' חיים וולואזי'ן שבכוח אמירת סגולת 'אין עוד מלבדו':
לקבוע בלב את האמונה, וזה צריך חזרה ושינון תמידי וקבוע!
וזה נוסח האמירה, ובסוגרים הסבר קצר כ'טעימה':
"ובאמת הוא ענין גדול וסגולה נפלאה, להסיר ולבטל מעליו כל דינין ורצונות אחרים, שלא יוכלו לשלוט בו, ולא יעשו שום רושם כלל".
"כשהאדם 'קובע בליבו' לאמר: "הלא ה' הוא האלוקים האמיתי (יש רק אמת אחת), ואין עוד מלבדו יתברך, שום כוח בעולם וכל העולמות כלל (כל השאר שקר ו'אחיזת עיניים'), והכל מלא רק אחדותו הפשוט יתברך שמו" ("הלא את השמים ואת הארץ" אני מלא נאום ה' מפרש הבעש"ט הקדוש, אני מלא – אני ממלא, כי "מלא כל הארץ כבודו" - והכל בשליטתו והשגחתו של ה' יתברך בלבד).
"ומבטל בליבו ביטול גמור, ואינו משגיח כלל, על שום כח ורצון בעולם (כיון שכל כח אחר שפועל, הוא שליח ו'לבוש' לרצון ה', ולכן, ראוי לך) ומשעבד ומדבק טוהר מחשבתו רק לאדון יחיד ב"ה".
"כן יספיק הוא יתברך בידו, שממילא יתבטלו מעליו כל הכוחות והרצונות שבעולם, שלא יוכלו לפעול לו שום דבר כלל" (אם יחשוב ח"ו, שיש איזה כח שיכול לפעול נגד רצון ה', הקב"ה ח"ו מוסרו בידי הכח שמאמין בו...).
"וגם יגזור אומר ויקום לו, לפעול עניינים וניסים נפלאים, היפוך סידור כוחות הטבעיים".
"וכיון שמשעבד ומדבק טוהר אמונת לבבו באמת! בל תמוט (כי הקב"ה מנהיג את העולם בשתי מידות: דין וחסד, אבל - הכל 'אחד'!), רק לו יתברך לבד, ואצלו יתברך הכל שווה כל רגע!
אם לפעול סידור כוחות הטבע שקבע או היפוך סידור כוחות הטבע" (ולכן, חשוב לזכור, שיחוד ואחדות ה' כולל את - כל העולמות).
מה זה להאמין ש'אין עוד מלבדו'?
# הקב"ה היחיד בעל כח – שמחליט ופועל מה יקרה בכלל ובפרט.
# אין שליטה לשום כח אחר - חוץ מה' יתברך.
# כל כח ש'פועל' בעולם - מונע רק מכח ה', ואין לו שום כח עצמי!
# חשיבות זכירת הדברים – גורמת להדביק את המחשבה רק בה' יתברך.
# חסד ודין הכל אחד - אין שום הבדל בין דין וחסד, כי - הכל ממנו יתברך.
# להאמין גם כשלא מבינים - הכל טוב ולטובה! "כל דעביד רחמנא לטב עביד" וניתן להאריך, אך, הלוואי שנזכה לחלקים אלו...
איך אמירת 'אין עוד מלבדו' – מחוללת ניסים?
ב'נפש חיים' מבאר ר' חיים וואלוזי'ן (שער ג, פרק יב'):
מדוע יש לאמירה זאת עצום של ביטול דינים והיפוך הטבע?
# החדרת 'אין עוד מלבדו' ללב: גורמת לאדם להישאר רגוע ושלוו, כנגד כל כח שרוצה לפעול בניגוד לרצונו.
# אמונה זאת היא 'ענין גדול': תעריך כל רגע, שהצלחתה להתגבר על כח הדמיון, שאומר לך שיש בעולם עוד כח שמסוגל לפעול, זאת - עבודת חיים קשה...
# 'קובע בליבו' את האמונה: 'קובע' – לשון הווה! תשכח מהעבר, ומהיום תתחיל להוריד לליבך את אמונת 'אין עוד מלבדו'.
# התמדה באמירת הסגולה: מחדירה בלב את האמונה, עד שכל הדינים מתבטלים מהאדם, וזוכה:
ששום טבע, 'מקרה' או 'מנהג' העולם' – ישלט בו!
שינון וחזרה יומית על הדברים, גורמת לאדם:
להישאר שלוו ורגוע, כי שום מציאות אחרת לא עושה עליו שום רושם...
הקב"ה מבטיח – הקב"ה מקיים!
אדם שמאמין, בוטח ומקווה לישועת ה':
הקב"ה – אף פעם לא יאכזב אותו, ותמיד יושיעו! כי: "לא איש - אל ויכזב".
כמו שנאמר: "וידעת כי אני ה', אשר - לא יבושו קווי".
אף כח לא יכול - לפעול עליך! ובדרך שהאדם רוצה לילך מוליכין אותו...
כי הקב"ה יפעל ויעשה עבורך ניסים מ'על' הטבע!
כי אצל הקב"ה: טבע ומעל הטבע, זה - בדיוק אותו דבר!
"איש אמונות – רב ברכות" – האמונה מביאה לאדם את כל הברכות, וגם אם סבלנותך נגמרה... תזכור: "ישועת ה' כהרף עין"! בקרוב – אמן!
ונסיים בשורת 'מחץ' שחשוב לזכור, ואף לשים במקום 'נגיש' כתזכורת...
אם לא תיתן כח לאלוקי - לשום כח, שום כח – לא יוכל לשלוט בך!
לע"נ ר' חיים וולאזי'ן בן יצחק ורבקה, זכותם תגן על ככל ישראל, ונזכה ששום כח לא ישלוט בנו, ולהנהגת ה' מעל הטבע, אמן!