אין זה סוד כי תודעת השירות מצד נהגים כלפי משתמשי התחבורה הציבורית בישראל בכלל, והמשתמשים החרדים בפרט, הינה מהלקויות והחסרות ביותר במרחב הציבורי. נהגים מדלגים על תחנות, מאחרים נסיעות ופעמים שמוותרים על נסיעות במועדים קבועים.
מלבד היחס המחפיר לו זוכים מפעם בפעם ציבור הנוסעים בתח"צ מצד הנהגים, לרוב חברות התחבורה לא מהוות דוגמה אישית ותלונות רבות זוכות למענה קלוש במקרה הטוב, ולהתעלמות גורפת במקרים רבים.
אולם אין ספק שהסיפור הבא, אותו אנו חושפים לראשונה הערב, מהווה חציית קווים, תרתי משמע, ביחס המחפיר לנוסעי התחבורה הציבורית.
יום שישי עש"ק ויצא 10:45
וכאן נפתחת עדותו של תושב חיפה ששלח את בנותיו למודיעין עילית: אוטובוס של חברת קווים, שמספרו 581 יצא לנסיעה הקבועה כמידי יום שישי מהשכונות החרדיות בחיפה, לעבר העיר מודיעין עילית. באחת מתחנות הקו בעיר חיפה, עלו 2 ילדות בגילאי 8 ו-10. אבי הילדות ביקש מזוג שהיה באוטובוס "לשים עין" על הבנות, כשבמודיעין עילית המתינה הסבתא לבואן של נכדותיה לשבת הקרובה.
נהג האוטובוס סיים להעלות את הנוסעים בחיפה, עשה את דרכו למודיעין עילית, והחל לפזר את הנוסעים ברחבי השכונות - לפי המסלול של הקו. בשלב מסוים, לקראת סיום המסלול, הבחין הנהג כי מרבית מנוסעי האוטובוס כבר ירדו בתחנות השונות וכי באוטובוס נותרו זוג חסידי ו-2 הילדות.
הוא החליט "לקצר הליכים" ופנה לנוסעים לברר - מהו היעד הסופי שלהם. הזוג החסידי אמר לנהג כי יעדם הסופי הוא בשכונת נאות הפסגה, ואילו הילדות השיבו: "תחנת משך חכמה - השל"ה בקריית ספר".
הנהג, שהיה קרוב מאוד לתחנת היעד של הילדות, החליט לדברי הילדות, לבצע תפנית, ובמקום להוביל את הילדות ליעדן - הוא פנה לשכונת נאות הפסגה תוך שהוא מרגיע את הילדות: "אל תדאגו, אביא אתכן לתחנה שלכן בהקדם".
אלא שהנהג הגיע לשכונת נאות הפסגה, המתין שהזוג החסידי ירד מהאוטובוס, ובמקום לקחת את הילדות ליעדן - הוא לקח לעצמו הפסקה, וסגר את האוטובוס תוך שהוא מוסיף להרגיע את הילדות: "בסוף אביא אתכן ליעדכן".
הזמן חולף, והורי הילדות המתינו לשיחת הטלפון מהסבתא, שתבשר להן על הגעת בנותיהן ליעד. השיחה עם הסבתא עוררה את דאגתם: הילדות לא הגיעו, ובקו המידע "קל קו" שעדכן בכל עת על מיקום האוטובוס בזמן אמת, הופסק המידע באופן פתאומי.
הסבתא שהמתינה ברחוב משך חכמה התקשרה לחברת קווים והתלוננה על אי הגעת האוטובוס. במקביל - גם אם הילדות התקשרה לחברת קווים לעדכן על היעלמותו המוזרה של האוטובוס. אולם, למרות שהחברה איתרה את הנהג - הנהג לא נסע עם הבנות ליעדן המקורי, וחלף זאת, הוא החל מסלול חדש: קו 240 ממודיעין עילית לבני ברק.
וכאן מתרחשת תפנית: משפחה חרדית שנסעה ממודיעין עילית לבני ברק, עלתה בתחנה הראשונה של הקו, וגילתה להפתעתה 2 ילדות בתוך האוטובוס. המשפחה הבינה שהילדות נמצאות באוטובוס עוד מלפני תחילת הנסיעה, שהרי הם עלו בתחנה הראשונה... אם המשפחה ניגשה אל הילדות, ושאלה אותן לפשר העניין...
בשלב זה הילדות פרצו בבכי קורע לב וסיפרו לאשה, שהנהג הבטיח להן שיביא אותן לרחוב משך חכמה אבל במקום זאת הוא נסע למקום אחר... האם יצרה קשר עם הורי הילדות, שיצרו קשר עם הסבתא שהמתינה לשווא במודיעין עילית. האם סיכמה עם הסבתא כי היא תדאג שהילדות תרדנה באחת מתחנות המסלול שנמצאת במרחק סביר מרחוב משך חכמה, ושם באה הסאגה לסיומה, כשהילדות פגשו את סבתן באיחור של שעה ובמרחק מיעדן המקורי.
פנינו לחברת קווים, ובמקביל ללשכתו של מקלב, ואכן, לאחר פניית 'כיכר השבת' שנעשתה ימים לאחר האירוע החמור, חברת קווים יצרה קשר עם הורי הילדות לצורך פתיחת תלונה כלפי הנהג.
מחברת קווים נמסר: "המקרה הועבר למנהל הסניף שיערוך בירור עם הנהג. לאחר הבירור, החברה תמשיך בהליך משמעתי בהתאם לנהלים".