אחרי שנים ארוכות של סבל מתמשך, צרכן הסלולר הישראלי יצא לחופשי. מהפיכת התקשורת שיזם השר משה כחלון נכנסה לתוקף, ובתוך שבועות אחדים מאז הושקה מדווחות שתי החברות החדשות - גולן טלקום והוט מובייל - על עשרות-אלפי לקוחות חדשים.
אבל בדרך יש גם תקלות, ועל השמחה הכללית מעיבות תלונות על קשיי ניוד, חיובים תמוהים וחוסר יכולת לדבר עם נציג שירות, לאחר זמן המתנה סביר.
אמש (רביעי) שוחחנו עם מי שהביא את מהפיכת השיחות ללא הגבלה לישראל, מנכ"ל גולן טלקום, מיכאל גולן. לקראת המפגש שהוא עתיד לקיים הערב עם חרדים בירושלים במסגרת "ליל שישי אקטואלי". מלבד גולן, עתיד להופיע שם גם מגיש חדשות ערוץ 10 לשעבר יעקב אילון, כפי שמדווח בפייסבוק "ליל שישי" (@LelShishi).
לראשונה, בשיחה עם כלי-תקשורת חרדי, הוא מדבר על המהפכה וחושף כי הוא מנהל מגעים עם ועדת הרבנים לענייני תקשורת.
מהפכן צרפתי
גולן, עולה חדש מצרפת, חדור בתחושת שליחות בשביל הצרכן הישראלי. על כך תעיד העמידה שלו מול הלחצים העצומים שמופעלים עליו מגורמים שונים.
על-פי אתר טלקום, לגולן ניסיון ניהולי ופיננסי עשיר בתחום התקשורת בחו"ל ובישראל. גולן כיהן בתפקיד מנכ"ל של חברת הטלקום הצרפתית ILIAD- FREE. תחת המותג ILIAD- FREE הקימה החברה רשת תקשורת לשירותי אינטרנט מהיר, טלפוניה נייחת ובינלאומית.
האסטרטגיה השיווקית של ILIAD- FREE גרמה לרעידת אדמה בשוק התקשורת הצרפתי לרווחת מליוני לקוחות החברה ומתחרותיה.
עכשיו, גולן מטלטל גם את שוק הסלולר בישראל. האם הוא יצליח במהפכה?
האסטרטגיה של גולן
בחרנו לפתוח את השיחה עם גולן דווקא בתביעה הייצוגית נגדם, עקב הבעיות בניוד. תביעה החושפת את הקונפליקט הגדול של המפץ הסלולרי: מצד אחד – עשרות-אלפי לקוחות מרוצים שהסתערו על החברה, מצד שני – אין-ספור תקלות ובעיות. "אי-אפשר לתת תגובה על כך היות ומדובר בעניין משפטי", אומר לנו גולן.
הציפיות מכם הם גדולות, האם תוכלו להבטיח כי המחיר הנוכחי יישאר כמו שהוא לאורך שנים?
"זו המטרה שלנו והאסטרטגיה שאנחנו בונים. המחיר הנמוך שלנו – הוא הדיאן-איי של החברה".
כראיה, מביא גולן את החברה בצרפת. "תסתכל מה קורה שם, 12 שנים המחיר נשאר אותו דבר. אנחנו נהיה אותו דבר".
מתי תוכלו להבטיח קליטה מוחלטת על בסיס האנטנות שלכם בלי נדידה לסלקום?
"ייקח לנו לפחות שבע שנים כדי למלא את כל המדינה, בינתיים כך אנו עובדים".
למה הקווים שלכם לא מותאמים לבלקברי?
"השאלה שלך נכונה. הבעיה כאן היא לא שלנו, אלא של מפעילת הבלקברי. צריך להפנות את השאלה אליהם".
מדוע אתם מסרבים כעיקרון למכור מכשיר סלולרי ומעדיפים להפנות לקוחות שלכם לחברות שמוכרות מכשירים בזול?
"החלטנו לעצור את הבלבול בסים קארד למכשירים", מסביר גולן, "נכון לעכשיו דברים לא היו ברורים. החברות הסלולריות עשו בלבול לצרכנים. החלטנו לעצור את השיטה הזו. הקמנו אתר אינטרנט, במסגרתו ניתן לרכוש מאיתנו סים בלבד. כל אחד יכול להתאימו לסלולרי שלו".
טלקום כשר
מדוע לוקח כל-כך הרבה זמן להשיג נציג שירות שלכם, אם בכלל. הרי בכל החברות ניתן בקלות להגיע לנציג שירות.
"דבר ראשון", אומר גולן, "ההרשמה שלנו מתבצעת דרך אתר האינטרנט שלנו, כך שאין צורך לדבר עם אף-אחד. דבר שני, יש לנו כבר כעת נציגי שירות שעונים באמצעות מספר מקוצר. אבל בהחלט שיש לנו בעיה בנושא וחסרים לנו כמאה אנשי שירות. אנחנו כעת מגייסים אותם ועובדים על כך".
השאלה המרכזית שכל חרדי שואל בימים אלה: האם תגיעו להסכם עם ועדת הרבנים לסלולריים כשרים, והאם תהיה חבילה נפרדת?
"אנחנו כעת בתהליך מול וועדת הרבנים, בתקווה לקבל מהם את האישור הנצרך", מגלה גולן, "בא לא נשכח שלחצי מהציבור החרדי יש טלפון רגיל, וגם לו אנו נותנים כעת שירות. אבל שוב, לגבי הסלולרי הכשר – אנו כעת בתהליך".
מה יעשה אברך חרדי ללא אינטרנט? הוא לא יוכל ליהנות משירותי טלקום?
"תהיה דרך", עונה גולן. מקורבו מסביר כי מטבע הדברים יוקמו עמדות שירות בערים החרדיות.
האם אתה חושב שנכנסתם לשוק לא הכי מוכנים?
"אני חושב שאנחנו מובילים כאן מהפכה. נכנסנו בזמן הכי נכון".
לסיום, הופתעת מהביקורת שהוטחה בך מחברות הסלולר?
"לא יכול לענות על זה".