לראשונה מזה שנים, נעלו השבת גבאי בית הכנסת הגדול (הישן) בבני ברק את רוב ארונות הקודש בבית הכנסת, ומנעו מעשרות המתפללים במנינים המאוחרים לשמוע את קריאת התורה.
למי שלא מכיר היטב את העיר בני ברק, נספר. כי בשבת, בשונה מיום חול, רוב השטיבלאכים בעיר, לא מאפשרים מנינים מאוחרים. גם בבית הכנסת המוכר "איצקוביץ" שידוע כ"בית כנסת פעיל ללא הפסקה" בימי השבת מתקיימים מנינים בודדים בלבד, אלו שקמים מאוחר, נאלצים להתפלל ביחידות וללא ספר תורה.
או לחילופין, לכתת את רגליהם לבית כנסת הגדול הנמצא בפאתי רחוב רבי עקיבא, שם, (עד לשבת האחרונה) התאפשר לקיים מנינים גם בשעות הבוקר המאוחרות.
השבת, לראשונה מזה שנים רבות, החליטו הרב וגבאי בית הכנסת הגדול להיאבק בתופעת המנינים המאוחרים, ונעלו את ארונות הקודש ברוב חדרי התפילה שבמתחם. וכך נגרם, שעשרות בחורי הישיבות והמתפללים שהתפללו בחדרים הסמוכים נותרו ללא ספר תורה.
בתוך הציבור שנותר ללא ספרי תורה היה גם את ה'בעל קורא' המיתולוגי והמוכר ביותר בבני ברק, הרב שעי'ה ברגמן שליט"א, שזעם ומחה על החלטת הגבאים ורב בית הכנסת ואף התבטא בחריפות כנגד ה"סנקציה".
מתפללים אחרים החליטו להיכנס אל האולם המרכזי של בית הכנסת, שם מסר באותה שעה רב בית הכנסת הרב מאיר ננקנסקי את דרשתו השבועית, והפריעו למהלך הדרשה עד שהרב נאלץ לקצר בדבריו ולסיים את דרשתו מוקדם מהרגיל, וללכת לביתו
אחד המתפללים סיפר: "הגענו כמו בכל שבת לתפילה, וכשהגענו לקריאת התורה, הבעל קורא רצה להוציא ספר תורה וראה שהארון קודש נעול. הלכנו לחפש בחדרים האחרים וראינו שגם הם נעולים. אחרי כמה דקות הבנו שהרב של הבית כנסת נעל את רוב הארונות קודש והשאיר רק ספר תורה אחד"
"אנחנו מרגישים שהרב מנסה למנוע מהציבור להתפלל בשעות האלה". אומר אחד מהמתפללים בשיחה ל'כיכר השבת'. "זה דבר שלא יעשה, באים לכאן מכל רחבי העיר להתפלל, בגלל שיודעים שרק כאן יש אפשרות לשמוע את קריאת התורה, ואז פתאום גם כאן לא נותנים לנו להתפלל?"
עד כה לא הצלחנו לקבל את תגובת גבאי בית הכנסת הגדול, לכשנקבלה - נפרסמה.