

בהודעה לתקשורת שנשלחה מטעמו של חבר-הכנסת חיים אמסלם, נכתב כי הוא "יסתייג" מדבריו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן. לא פחות.
בכל התקופה האחרונה, מאז הודח משורות סיעת ש"ס ונקרא על-ידי רבני התנועה להחזיר את המנדט ולא עשה זאת בטענות שונות, נצמד אמסלם לכלי התקשורת, ונראה כמי שמפרסם את דעותיו בכפוף למה שיצבור את הרייטינג הגבוה ביותר.
וכך, עורר לא מעט סערות תקשורתיות בשל דעותיו המשונות, הרחוקות כרחוק מזרח ממערב, ממי שנוהג להצמיד לשמו את התואר "הרב", אך מקפיד לבטא דעות חמורות בעיקר נגד הציבור החרדי ב"מה יפית" ארוך ומתמשך מול הציבור החילוני.
כעת, הוא כנראה בדרך לשבור שיא נוסף, כשהוא מודיע כי הוא ולא אחר יעמוד ויסתייג מדבריו של מרן ראש הישיבה, נגד הציבור החילוני בעקבות ההסתה והשנאה שהופנתה כלפי הציבור החרדי.
ביום שני השבוע, פורסמו באתר "כיכר השבת" דבריו החריפים של הגראי"ל שטיינמן, בהם הסביר את גל ההסתה והאלימות נגד הציבור החרדי בשנאה העזה שרוחשים החילונים כלפי החרדים.
"כנראה שהתקרבנו יותר מדי לחילונים", אמר ראש הישיבה, "הקדוש-ברוך-הוא רוצה שנזכור את הפרצוף האמיתי שלהם, את השנאה שמתחבאת מתחת לפרצוף הדואג לפרנסתינו, תרבותינו וכבוד נשינו. אז הנה, הכל פורץ החוצה. פתאום רואים את השנאה הטהורה, שנאה שגדולה משנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים".
"עכשיו כשרואים את האלימות, את השנאת חינם, ההתנכלויות, נדע ונבין שאין דרכינו דרכם, ומה מאוד צריך להתרחק מהם, כי אין תוכם כברם. הם ערב-רב ששונאים היהודים. כל מטרתם היא שלא יהיו חרדים, בתחילה ניסו בטוב, עכשיו ברע, אבל זה כל הזמן אותם חילונים", הוסיף ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.
בהודעה לתקשורת שנשלחה הבוקר לכלי התקשורת, נכתב כי הוא ינאם היום ב"ועידה העולמית של בני האנוסים", שם בין היתר "צפוי חה"כ הרב אמסלם להביע הסתייגות חריפה מהדברים שהובאו בשם מנהיג הפלג הליטאי הרב אהרן שטיינמן כי "החילוניים הם ערב רב", ולקרוא להרגעת רוחות ההקצנה מחד וההתלהמות מאידך".
עשרות השנים המפרידות בינו לבין הגראי"ל שטיינמן, עמל התורה של ראש הישיבה לעומת פעילותו של אמסלם, לא מפריעות לו להצהיר כי הוא יביע "הסתייגות חריפה מהדברים". בושה.
דוברו של ח"כ אמסלם, שלומי פרץ, אומר בתגובה ל"כיכר השבת" כי מדובר בהודעה לתקשורת על מה שהוא הולך לדבר. "אם אתה רוצה אתה מוזמן לבוא ולשמוע מה הוא יגיד ולסקר את האירוע", דברי הדובר.

