ענקיות המשק לחוצות: משבר הקוטג´ שהתחיל בעצומת פייסבוק שיזם צעיר חרדי מבני-ברק, ממשיך לצבור תאוצה.
"משבר הקוטג´ הוא בסדר גודל של משבר הסיליקון, וההשפעה שלו יכולה להיות יותר דרמטית אם לא יטופל באופן נכון", כך אמר אתמול לתקשורת גורם בתנובה.
בכלי התקשורת פורסמו נתונים לפיהם מכירות הקוטג´ של תנובה ירדו בכ-25%. לדברי מנהל לשעבר בחברה, "בכל תולדותיה של תנובה מעולם לא הייתה ירידה דרסטית במכירות הקוטג´. אין חיה כזאת.
"הקוטג´ הוא מוצר שזוכה לביקוש קשיח וקו הייצור של תנובה עובד כמו שעון שווייצרי. אין כאן משחקים".
גם היצרניות הנוספות חשות את המשבר על בשרן. מספר בתי מלון וגופים ציבוריים ביטלו את הזמנת מוצרי הקוטג´ לתקופה הקרובה.
ואיך מתמודדות החברות עם המשבר? ל"כיכר השבת" נודע כי השבוע פנתה חברת תנובה להנהלת ישיבת פוניבז´ בבני-ברק, עם הצעה מפתה: גביע קוטג´ במחיר של 2.20 ליחידה בלבד.
בפוניבז´ כנראה התלהבו מההצעה, והזמינו אלפי יחידות מהן יהנו תלמידי הישיבה.
התלמידים בפוניבז´ התלוצצו ואמרו: "לפחות הבחורים השקועים בעולמה של תורה הרוויחו משהו מחרם הצרכנים הגדול בישראל".