משרדי הפרסום החרדיים נאלצים לא פעם להתמודד עם הערות לא שגרתיות של "המבקר" ביומון החרדי "המודיע". תפקידו של "המבקר", לעבור על התוכן ומודעות הפרסום - טרם שליחת העיתון לדפוס.
לפני שבועיים, הרימה חברת "אסם" קמפיין חדש במדיה החרדית, המקדם את מוצר הבייגלה בגרסה השטוחה. "כמה שטוחים, ככה טעימים" - זה הסלוגן שנבחר לקמפיין.
הפרזנטור שנבחר לקמפיין, הוא אברך חרדי משיכון חב"ד בלוד, ר´ משה בן-הרוש. במודעות, כפי שתוכלו לראות בתחתית הכתבה, נראה בן-הרוש מחזיק את הבייגלה השטוח.
המודעה נכנסה לכל העיתונים החרדים, מלבד "המודיע". הסיבה: "המבקר" טען כי העיניים של בן-הרוש "שובבות".
מה זה "שובבות"? במשרד הפרסום החרדי "אפיקים" התקשו להבין את ההגדרה המדוייקת, אך המודעה הייתה חייבת להיכנס לעיתון בכל מחיר.
ישבו אנשי הפוטו-שופ במשרד והזיזו את העיניים לצד השני. "המבקר" קיבל את המודעה ללא העיניים ה"שובבות", ואישרה לפרסום. המודעה "הכשרה" פורסמה בעיתון של סוף-השבוע.
זה לא השינוי היחיד. במודעה המקורית נכתב: "בייגלה אסם משדרג לכם את חווית האכילה עם 2 טעמים ייחודיים". לדידו של "המבקר", אין מושג "חווית אכילה", אלא רק "חוויה" בלבד (כפי שתוכלו לראות במודעה). הנימוק: המושג "חוויה" - שייך רק ללימוד תורה.
במשרד "אפיקים" אישרו את הידיעה. "המודיע" לא נוהג להגיב, אבל גורם במערכת אומר ש"מדובר במודעה לא חינוכית - היות והאברך קורץ".
האברך עצמו, היה מופתע. "לא שמעתי על העניין", הגיב בחיוך.
לא ניכנס לראשו של "המבקר", אך מפתיע שבתקופה בה אנשי החינוך בריכוזים החרדיים מנסים להתמודד עם התקדמות הטכנולוגיה והשפעתם על בני-הנוער, ל"המודיע" מפריע עיניים של אברך חרדי. מאידך, גורם במשרד פרסום חרדי אומר ל"כיכר השבת" כי "ראוי לשבח עיתון שערכים אצלו במקום הראשון, לפני הכסף".
לפני שנה וחצי, היה זה קמפיין של EXIT - משקה אנרגיה. כותרת הפרסומת הייתה: "יש EXIT, יש חתונה".
הכל עבר חלק בעיתונות החרדית, למעט "המודיע". שם, "המבקר" טען שהמילה "חתונה" אינה במקומה והורה להחליפה במילה "שמחה".