מופת גלוי: סוכת הגר"ח, הסכך והשידוך

זה סיפור מרגש על סגולה, שני בחורים שלא מצאו את זיווגם והישועה שבאה במפתיע. גם בני ביתו של הגר"ח, הרגילים במופתים, נדהמו

|
25
| כיכר השבת |
הגר"ח קנייבסקי (עוזי ברק)

בני ביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי כבר היו עדים למופתים שחולל, אולם מה שהתרחש בשבועות האחרונים בביתו של גדול הדור, היה מרגש משחוו אי פעם.

תחילת המעשה במוצאי סוכות. שני בחורי ישיבה מבני-ברק, שזיווגם בושש לבוא, החליטו לסור לביתו של הגר"ח קנייבסקי ולבקש את ברכתו לזיווג הגון.

השניים רצו לקיים סגולה שפשטה בשנים האחרונות במגזר החרדי לפיה, הסרת הסכך מסוכותיהם של גדולי הדור מסייעת למציאת זיווג כשר.

הגר"ח קנייבסקי שמע את בקשתם ונעתר. הבחורים עשו כמצוותו והסירו את הסכך ואף סייעו בפירוק הסוכה. בסיום מלאכתם ברכם הגר"ח שיוושעו בקרוב.

בשבוע שעבר באה הפרשה אל סופה הטוב: אחד הבחורים נכנס אל בית הגר"ח ובישר, כשעיניו דומעות, כי מצא את זיווגו בשעה טובה.

הגר"ח בירך את החתן הטרי בברכת הצלחה. כעת ממתינים בני הבית לחברו שיבשר גם הוא בשורות טובות.

הכתבה עניינה אותך?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

25 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

6
היום, שום דבר. הליטאים הפכו ליותר חסידים מהחסידים המקוריים. היו ימים שהליטאים צחקו מ"הניסים" של האדמורים.על זה נאמר צוחק מי שצוחק אחרון.
דן סגל
5
ואם הוא אמר שעדיף פאה ממטפחת, כיצד אפשר לחלוק עליו? הנה שו"ת שהיה איתו ומתועד בכתב: במענה לשאלה, וזה לשונה: "מה דינן של פאות שאינן ארוכות מאוד או פרועות, אך עשויות משיער טבעי ומראה טבעי להן. האם מותר לנשים נשואות ללובשן?" ענה הרב בזה הלשון: "אם זה נראה ממש כשערה, ואי אפשר להבחין, יש להחמיר".
יעקב
לפי הכיתוב הגר"ח לא אמר שזה מותר אלא אמר שיש להקל או חהיפך שיש להחמיר. זה כלל לא מלכתחילה.
.
להקל פירושו להתיר, להחמיר פירושו לאסור. זה ביאורי מילים. אבל מה לכתחילה ומה בדיעבד? על זה אמר הגר"ח קניבסקי שהאמת היא כדברי החזון איש בדינים והנהגות, שיש עדיפות בזמן הזה לפאה על מטפחת. קרא ותחכים.
מנדי
א. מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו (תבואות שמש אה"ע סי' קל"ז, שמש ומגן חלק ב' סי' ט"ו-י"ז): "אני רואה במנהג זה [של לבישת פאה נכרית] דבר חשוב ביותר, ומעלה גדולה נמצאה בו, לפי מש"כ הפוסקים החולקים על מהר"ם אלשקר על מה שהתיר גילוי שערות חוץ לצמתן... והנה באלו הנשים הל
ישראל מאיר
הייתה שיחה בין מרן הרב אליישיב שליט"א ובין הגאון הרב שבדרון זצ"ל שנייהם צעקו על עניין הפיאות הרב אליישיב שאל מה נעשה שנושא חבישת הפיאה הגיע גם לגדולי שלנו הבאבא סאלי זיע"א התבטא בלשון יותר קה אמר שהפאות הוא חומר בעירה לגיהנום לאלו הלובשות אותם במיוחד בציבור אנ"ש הליטאי אין להקל יש לעקור מהשורש את מ
עורי
הגרי"ש אלישיב התיר פאות לכתחילה, תעשה חיפוש ביוטיוב על המילים "הפאות מותרות לכתחילה" או כנס ללינק הזה: http://www.youtu את הרווחים בלינק אם ישנם) והבבא סאלי מעולם לא אמר את הדברים שמיוחסים לו, ראה מה כותבים החתנים שלו, הרה"ג רבי ישר אדרעי שליט"א, ראש מוסדות
דרעי
זה שחתנים אחרים רוצים לחפות על משפחותיהם, זה טבעי, אבל דבריהם לא מדוייקים. בלשון המעטה.
ירוחם
ורק אם המתבונן מקרוב לא יכול להבחין שזה פאה (כלומר, פאות של 2000 דולר ומעלה), אז יש מקום להחמיר. תודה על הדברים!
פרידמן
4
וראוי ללכת אחריו ולשמוע בקולו, והנה ידוע בשער בת רבים שדעתו היא שעדיף פאה ממטפחת, וכן ראוי לעשות. הנה שו"ת שהיה איתו ומתועד בכתב: במענה לשאלה, וזה לשונה: "מה דינן של פאות שאינן ארוכות מאוד או פרועות, אך עשויות משיער טבעי ומראה טבעי להן. האם מותר לנשים נשואות ללובשן?" ענה הרב בזה הלשון: "אם זה נ
א. מרקוביץ
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות