קו הטלפון המשמש את 'הפלס', ביטאון 'הפלג הירושלמי' - נותק הבוקר (שני) באופן חד-צדדי על-ידי החברה המפעילה, כך נודע ל'כיכר השבת'.
מדובר בקו טלפון שלו מספר אחד, לשירות לקוחות, למנויים ולמודעות; מספר שלא השתנה מאז הקמתו של העיתון לפני כשבע שנים, אך היום הפך ללא פעיל. המתקשרים אל קו הטלפון נתקלים במענה מוקלט בו נאמר: "הקו נותק עקב אי תשלום, עמכם הסליחה",
מתברר, כי קו הטלפן נותק באופן פתאומי וללא הודעה מוקדמת, ואנשי 'הפלג' המנויים על העיתון, ספק אם מודעים לקיומו של מספר חדש, במקומו.
משיחה שקיים 'כיכר השבת' עם גורם בחברה, שהקו בבעלותה, עולה כי בגלל בעיה שנוצרה מול רשויות המס, נדרש העיתון לספק חשבוניות, אך מזה כחצי שנה שהוא לא עושה זאת.
בנוסף, כך לטענת הגורם המוסמך, גם התשלום הקבוע המגיע לחברה לא הועבר בחודשים האחרונים, במה שנראה כקושי כלכלי אליו נקלע הביטאון. "כבר שמונה חודשים שלא שילמו על שירותי הטלפונים, הסכום הוא לא יותר מאלף שקל לחודש, אבל במצטבר הגענו לסכום גדול של חוב", הוא מפרט. כמו כן, לחברה נודע כי העיתון מפעיל קו חדש מה שעורר אצלה את החשש כי תשלום החוב - יתעכב ויידחה.
ל'כיכר השבת' נודע כי בחודשים האחרונים נרשמו לא מעט ביטולי מנויים בעיתון, מצד תלמידיו של הגר"צ פרידמן, שהשקפתו, לטענתם, לא באה לידי ביטוי בעיתון - העומד תחת הנהגתו של הגר"א דויטש.
מנכ"ל העיתון שמואל אלישיב מסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "אני מופתע לשמוע שהמספר לא פעיל. החלפנו למספר חדש, אבל גם הקודם אמור לעבוד ואף עבד עד הבוקר".