הסערה חוזרת?

דיון בבית הדין בבני ברק: אלו פאות כשרות?

בבית דינו של הגר"נ קרליץ נערכה אסיפה מיוחדת לדיון בכשרות הפאות בשל החשש לשיער של עבודה זרה. הדיינים מינו שני שליחים לחקור את הנושא ויתכנסו לדיון נוסף (חרדים)

|
67
| כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

האם סערת כשרות הפאות חוזרת? לפני מספר שנים התחוללה סערה של ממש במגזר החרדי בעקבות החשש לכשרות פאות הנשים זאת לאחר עדויות שונות לפיהם השיער לפיאות ברובו מגיע מהודו והוא נגזז מקורות של חשש לעבודה זרה.

בעקבות הסערה קיבלו על עצמן באותה העת נשים רבות שלא להשתמש כלל בפאות נוכריות ועברו לחבוש מטפחות וכיסויי ראש מבד.

במקביל לכך הקפידו הנשים שכן המשיכו לרכוש פאות לעקוב אחר כשרותן. בתקופה האחרונה הציפו שוב עסקנים שונים את הנושא כאשר הם טוענים שישנם עדיין בעיות רבות בחשש לשיער שמקורו בעבודה זרה.

ל"כיכר השבת" נודע כי אמש (שלישי) התקיימה ישיבה מיוחדת בבית דינו של פוסק הדור הגאון רבי ניסים קרליץ בהשתתפותם של הגאון רבי יהודה סילמן, הגאון רבי שריאל רוזנברג, הגאון רבי מנחם מנדל לובין חתנו של הגר"נ קרליץ והדין הגאון רבי יעקב רייסנר, שדנו יחד עם מומחים ויבואנים שונים מהארץ ומחו"ל במטרה לתהות על שורשי הסוגיה.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי הדיינים ביקשו לבדוק האם אפשר להתיר גם פאות שמחירן עולה על 3,000 שקלים, זאת לאחר שלפני כשלושה חודשים, התירו פאות שמחירן עד 3,000 שקלים מאחר וההערכה הייתה כי פאות אלו אינן עשויות מבתי עבודה זרה.

כמו כן הם ביקשו לבדוק את התקנות שפורסמו והאם יש סוגי שיער מסויימים שניתן להתיר את השימוש בהם.

ל"כיכר השבת" נודע כי הדיינים מינו את הדיין הגאון רבי אליהו פוזן והאברך הרב שמואל חיים כהן שיבדקו את כל הנושא לעומק. השניים פתחו במסע אצל הפאניות ויבואני השיער כדי לבדוק את הנושא, לקראת דיון נוסף שייערך בבית הדין בעוד כשבועיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

67 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

19
העדה הספרדית תלך לפי מוריה ורבניה, אלו שנוהגים כמרן הגר"ע יוסף זצ"ל, יחמירו וילבשו מטפחת, ואלו ההולכים כהרבנים המתירים פיאה יילכו ככה, ושאר ההעידות כרבניהם. הסברות והדיעות נוטפות ההיגיון שגולשי האתר מביעים, אינם אלא גיבוב דברים. השאלה אם פיאה מותרת או אסורה הוכרעה כבר לפני עשרות שנים, וכל הבעת דיעה
דעתם נשקלת בכובד ראש ולפעמים פוסקים כמוהם רבי יוחנן הסנדלר והנפח והמוכר דגים וכו' רק הערב רב הליטאי קובע לו נורמות של גאוה ושחצנות
אוי, כמה טמטום ובערות
האם תהיה מוכן לקחת על ראשך את כל עניין הפריצות בפאות??????????? נא להגיב!
קראת את תשובתו של הגר"מ פיינשטיין? רוב ככל המתירים כתבו במפורש להתיר פאה אע"פ שאין להכיר כלל שהיא פאה, ובזה חלקו על האוסרים, שגם הם דיברו על כך. פוסקים בודדים בימינו (כהגרש"ז והגרי"ש) דעתם היתה להחמיר בפאה שלא ניכרת גם ע"י התבוננות מקרוב, כאשר ביאר יפה מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, וכדלהלן, ודעתם אינה
18
לא נוכרית ולא יהודית ולא מצמר של כבשה. רק כיסוי ראש לפי הדין ושנשים לא יחפשו להן היתרים בגלל הרבי. שיחשבו בהיגיון מה שונה שיער ראש משיער פאה? היא מכשילה גבר ככה או ככה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ואם אישה הולכת עם פאה בגלל הרבי או הסבתא היא מוסיפה להם גן עדן או ח"ו ............ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לפני שאתה מדבר נגד פאות תזרוק את האייפון שלך
הרמב''ם והשו''ע פוסקים שאשה שיוצאת במטפחת, אע''פ ששערה מכוסה היטב - תצא בלא כתובה,צריך רדיד ועוד כיסוי על המטפחת. כל מי שאסר פאה כמו הבאר שבע ועוד - אסרו מטפחת. וגם החתם סופר ורבו בעל ההפלאה שאסרו פאה, התירו מטפחת רק עם האשה עושה קרחת לגמרי.תתחיל ללמוד באמת ואל תשמע להבלים
(דילגתי על שבעים פוסקים מדורות קודמים) ע. הגאון רבי שמואל סלנט זצ"ל, רבה של ירושלים, אמר שמעיקר הדין פאה נכרית מותרת, ורק תקנה היתה בירושלים באותו הזמן, שלא ללבוש פאה נכרית. כן העיד הגר"ח קיינבסקי שליט"א בשם אביו, בספר "אורחות רבנו הקהילות יעקב" (חלק ג' אות ס"ב). עא. הגאון רבי יצחק בלאזר זצ"ל, היד
17
לטוב ולרע..........
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות