ביקורת רבה מושמעת בימים האחרונים בקרב ראשי התקשורת החרדית על חדירת שיטת היחצ"נות החילונית לרחוב החרדי. "הדבר מביא לאפשרות קניית עמדות בתשלום", אומרים כמה מעורכי העיתונים החרדיים, המאשימים כי דוברים מקושרים מנסים להכתיב עמדות מעל לשיקולים האובייקטיבים של העורכים השונים.
הדברים באו לידי ביטוי מודגש בשבועיים האחרונים, בנושא האם הירושלמית ובנה שאושפז בבית החולים "הדסה" בעין כרם, וכל שהתפתח סביב הסיפור ברחוב החרדי הלוהט.
לראשונה באירוע מסוג זה שכרו בני המשפחה ומקורביהם, את שירותיהם של שני דוברים מקצועיים שיח"צנו אותם האחד בתקשורת החילונית והשני בתקשורת הדתית והחרדית.
"אני רואה הבדל משמעותי, אומר אחד העורכים, בין מוסד ציבורי, גוף חינוכי או אפילו מסגרת פוליטית הנזקקים לשירותי יח"צנות, להבאת תודעת פעילותם לציבור הרחב, לבין אנשים פרטיים המסוגלים בכספם הפרטי או בכספי מקורבים לשכור להם אנשי יחסי ציבור הפועלים להצגת מעשיהם באור חיובי בשעה שהם מסתירים תוך כדי הפעילות לא מעט נתונים או מנסים לעוותם לטובתם".
לדעת אותו עורך וותיק, במקרה של האישה מירושלים, עשו היח"צנים הכול כדי להביא גרסה אחת בלבד לידיעת הצבור ולמניעת כל פרסום הנוגד את הקו שלהם. "בסופו של דבר כמעט כל כולו של הצבור הדתי והחרדי אינם יודעים כלל את האמת באשר למה שקרה שם, הם קיבלו מידע מקוטע עם הרבה חצאי האשמות כלפי בתי חולים, רופאים ואחרים, ובסופו של דבר הצליחו היח"צנים להפוך מקרה כואב של משפחה בודדת לעימות כולל של הצבור החילוני בחרדים".
לדברי אותו עורך, כל ניסיונותיו לקבל פרטים מפורטים יותר שיקלו עליו את קבלת ההחלטות הנכונות בבואו לדווח על האירוע, נתקלו בחומה אטומה של היח"צנים. "במצב שנוצר, אנו עלולים מחר לעמוד בפני מתקפת יח"צנים שכל שיעשו יהיה להביא לפרסום עמדות חד צדדיות על מעשים ואנשים, תוך שימוש בכוח הפרסום ובאמצעים אחרים שאינם מקובלים בתקשורת החרדית".