ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה היום (רביעי) לדיון בנושא הרפורמה המתוכננת בתחבורה הציבורית. בישיבה השתתפו שר התחבורה, מנכ"ל המשרד, ונציגי חברות התחבורה השונות.
משרד התחבורה הציג לחברי הכנסת מצגת בה נתונים על התוכניות המקיפות של המשרד לקראת שידרוג, ארגון מחדש וייעול מערכות התחבורה הציבורית תוך יצירת שילוביות בין אמצעי ההסעה השונים. הצגת הנתונים כללה ניתוח מספרי נוסעים, נסיעות, ממדים שונים לאמדן עלויות וכו.´ במהלך הדיון ביקש ח"כ מנחם אליעזר מוזס את התייחסות שר התחבורה אל מערך התחבורה בקרב המאוכלוסייה החרדית:
"הצרכן הגדול ביותר של התחבורה הציבורית הוא הציבור החרדי. זהו ציבור שברובו אינו ממונע ומורכב ממשפחות ברוכות ילדים. השינויים שבוצעו לאחרונה באזור ירושלים לא תואמו עם הצרכנים העיקריים. ראוי לציין לשבח את חברת אגד שהסיעה – כ 600,000 איש בהצלחה בתקופת החגים אל הכותל, אך למרבה הצער, במהלך שינויי התחבורה שבוצעו בירושלים נותקו שכונות רבות מהקווים המובילים חזרה מן הכותל לשכונות המרכז! מתפללים רבים שהשתמשו בשנים האחרונות בקו 2, נאלצים עתה מששונה מסלולו, לכתת רגליים בדרכם חזרה מן הכותל!".
הרב מוזס ביקש את תשובת השר גם בעניין קו 402 "קו בני ברק ירושלים הוא הקו הרווחי ביותר של התחבורה הציבורית. יעידו על כך אגד ודן. אך אליה וקוץ בה, ההפעלה על ידי שני מפעילים היא בבחינת "קדירא דבי שותפי לא חמימא ולא קרירא"... הוא הזכיר לשר התחבורה את הבטחתו מעל בימת הכנסת לפני כחצי שנה כי תוך שלושה חודשים יפורסם מכרז להפרטת הקו.
גם אל החסמים הבירוקרטיים התייחס ח"כ הרב מוזס וביקש כי במסגרת הרפורמה יזורזו ההליכים המאפשרים הפעלת קו תחבורה חדש בכל מקום בארץ בהתאם לצורך, ללא עיכובים מיותרים.
"מה עם רכבת למירון?"
עניין הרכבת "מבאר שבע ועד דן" עלה אף הוא לדיון ולדברי שר התחבורה בכוונת הממשלה להגיע בסופו של תהליך לרישות הארץ לאורכה ולרוחבה ברכבות. וכאן הגיע הקטע הפיקנטי: "מה עם רכבת למירון?" שאל - דרש חה"כ מוזס ונימק: "מליון מבקרים המגיעים מידי שנה למקום בהחלט ראויים להיכלל בתיכנון העתידי של קו הרכבת".