"דבר חמור, מהאיסורים הכי חמורים"

הגר"ש עמאר: "מאבד עצמו לדעת, מאבד את העולם הבא שלו"

רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר מתייחס לתופעת ההתאבדויות ואומר: "זה מהאיסורים הכי חמורים, מאבד את העולם הבא". הרב הדגיש כי אינו מדבר על אפרים ברכה ז"ל • האזינו (בארץ)

|
22
| כיכר השבת |
(צילום: Yonatan SIndel/Flash90)

הטלטלה במשטרה: הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר מתייחס הבוקר (שני) לתופעת ההתאבדויות בישראל בעקבות ההתאבדות של תת ניצב אפרים ברכה ז"ל ואמר: "המאבד עצמו לדעת אין לו חלק לעולם הבא". הרב הדגיש כי אינו מדבר באופן אישי על ברכה ז"ל.

בראיון למרדכי לביא ברדיו 'קול ברמה' אמר הגר"ש עמאר: "בעיקרון זה דבר חמור מאוד, אנחנו לא יודעים מה עבר על היהודי הזה - ה' ירחם, אבל העיקרון הוא שהמאבד עצמו לדעת מאבד את העולם הבא שלו. זה דבר חמור מאוד. זה מהאיסורים הכי חמורים".

לדברי רבה של ירושלים: "אין לך דבר חמור כמו זה, זה שווה כמו רוצח ואולי אפילו יותר. כמו שאדם מצווה דם אחרים על אחת כמה וכמה את נפשו, וה' שומר את נפש האדם מהאדם, האדם הוא לא בעל הבית על עצמו, החיים הם פיקדון אצלנו וחובה על כל אדם לשמור על הפיקדון הזה".

הרב מדגיש ואומר: "אני אומר את זה באופן עקרוני, גם במקרה הזה אנחנו לא יודעים, ואסור לנו לדון בו בלי לדעת דברים מפורטים".

הרב עמאר ממשיך ומזהיר כי "לצערנו התרבו ההתאבדויות, בצבא ובכל מקום, מתוך לחצים שאדם נלחץ, התרבו ההתאבדויות. צריך לדעת, יהיה אשר יהיה, אפילו אם יתבזה, יקבל עליו את דין שמיים וישב בדד ולא ישלח יד. לפעמים אדם נלחץ מפני איומי שווא, שיבטח בשם ה' ויקבל את הדין וברוב ככל המקרים מתברר שזה לא כצעקתה, אין שום היתר שאדם ישלח יד בנפשו".

"אני חושב שהוא גורם צער לעצמו, שהוא מאבד גם את העולם הזה וגם את העלם הבא שלו ומשאיר דיראון עולם למשפחתו. כל עוד חי הוא יכול להיאבק, על שמו הטוב, צריך לבטוח בה', זה קורה בגלל שלצערי חלשה האמונה", מוסיף הרב.

"שוב אני מדגיש, אני לא מדבר על האיש הזה שאנחנו לא יודעים מה היה, אסור לנו לדון אדם במצבים האלה", אומר הרב עמאר.

האזינו להקלטה באדיבות רדיו 'קול ברמה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

22 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

15
קהלת ט: כִּי הַחַיִּים יוֹדְעִים שֶׁיָּמֻתוּ וְהַמֵּתִים אֵינָם יוֹדְעִים מְאוּמָה וְאֵין-עוֹד לָהֶם שָׂכָר--כִּי נִשְׁכַּח זִכְרָם. גַּם אַהֲבָתָם גַּם-שִׂנְאָתָם גַּם-קִנְאָתָם כְּבָר אָבָדָה וְחֵלֶק אֵין-לָהֶם עוֹד לְעוֹלָם בְּכֹל אֲשֶׁר-נַעֲשָׂה תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ. תהלים קטו: לֹא הַמֵּתִים יְהַל
14
ופתאום להופכו לקדוש מובילה להתאבדויות נוספות שהרי זו היתה תקוותו האחרונה של המתאבד כחברה אחראית עלינו לקבוע נורמה מוסרית שמתאבד פירושה הודאה מוחלטת באשמה נורמה כזו נראית אכזרית על פניה אך בחישבה לטווח ארוך היא הנכונה נורמה זו תאלץ נאשמים להתמודד עם האשמה ולטעון לחפותם ולא לבחור בדרך הקלה ולשים קץ
החיים שלך יותר מידי טובים שאתה יכול לקבוע דברים כאלה, לשפוט, להביע דעתך, אתה חושב שאת אלוה? שופט עליון? כמה בעל גאווה סרוחה אתה! מדושן עונג שלא יודע צער מה הוא! אכלת את הסטייק עם השיינים והיידיים היום על הכורסא מעור? אתה רגוע עכשיו? לך תעשה גם מקלחת חמה ולאחריה תכין כוס תה עם עוגת שוקולד! מה לך מה ע
13
אם תנ"צ ברכה התאבד הוא נכנס בהגדרה הזאת ואין לו חלק לעולם הבא ולא צריך להצטדק בפני אף אחד אם זה הדין
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות