לאחר שהתראיין בערוץ 2 והסביר את משנתו, מתפנה הרב יצחק גולדקנופף לספר ל'כיכר השבת', את אשר על לבו.
הבהרתי את זה בטלוויזיה ואני מבהיר זאת גם לכם, לגולשי 'כיכר השבת', "יש הבדל גדול בין אלו שקיימו את מצוות המחאה בליל שבת, לבין אלו שהשתתפו בהפגנות למחרת ובמוצאי שבת".
כאילו לא היו הדברים ברורים דיים אומר גולדקנופף. "אף אחד לא יעניק סיוע לעצורים, לא העדה החרדית, לא הוועדה למען השבת ואף לא מועצת החכמים!". מילים ברורות שאי אפשר לפרש אותן לשני פנים.
הוא חד משמעי כשהוא שואל: "מישהו אמר לצאת להפגנות ביום השבת? שמעתם על אחד מגדולי ישראל שהורה על כך?".
כאסמכתא לדבריו הוא מספר כי אף לא חסיד גור אחד בין העצורים. מכאן אפשר להסיק מה דעתו על הפגנות יום השבת ובעיקר אלו של מוצש"ק.
"אמרתי בראיון (בערוץ 2), שהשופט שפסק שפתיחת חניון קרתא תרגיע את הרוחות בירושלים, לא התייעץ כנראה עם הרוחות. אבל חשוב שכולם ידעו, גדולי ישראל קראו למחות, לא להפגין! מעמד קידוש השם של רבבות עמך ישראל שעמדו והתפללו בשקט מופתי בליל שבת קודש, היה מחזה מרנין שעוצמתו גדולה לאין שיעור. יש הבדל גדול בין המעמד ההוא להפגנות שבאו יום אחריו".
גולדקנופף יודע שהזירה עברה למישור הדיפלומטי, גם הוא שניהל מאבקים רבים בימי חייו, מצהיר כי "ישנן דרכים נוספות לסגור את החניון ולמנוע את חילול השבת. לא הכל חייב להתנהל דרך הרחוב".
על ברקת הוא אומר: "האיש הזה אינו שליט יחיד בירושלים, והוא לא מנהל מדינה בתוך מדינה. יש כנסת, יש ממשלה, יש חברי כנסת ויש שרים. יש דרכים רבות לדאוג לקדושת השבת".
האם חל שינוי בעמדותיו המילטנטיות? לא מיניה ולא מקצתיה. הוא מבהיר: "מחאה - כן, תפילה - כן, וגם זה רק בהסכמת וקריאת גדולי ישראל. אלימות - לא, עימותים - ממש לא".
לגבי העתיד להתרחש בירושלים בשבת הקרובה, הוא מעדיף שלא להתנבא. "איני יודע מה אומרים גדולי ישראל", הוא אומר ל'כיכר השבת'. "אנחנו פועלים בהנחייתם, וממתינים להתפתחויות".
להזכירכם, היה זה גולדקנופף, שהזהיר פה, מעל בימה זו, ב'כיכר', כי "אם החניון ייפתח יהיה שפיכות דמים". אז מה קרה בינתיים?