שר החינוך ואיש 'יש עתיד' "הרב" שי פירון הגיע הבוקר (שני) לדיון בוועדת החינוך של הכנסת בכדי לתת דיווח לחברים על היערכות משרד החינוך לשנת הלימודים הבאה.
בין היתר עלה נושא החינוך החרדי, ותוכנית הדגל של פירון להצטרפות לחינוך "ממלכתי חרדי", והשר פירון התבטא ואמר: "מערכת החינוך החרדית הולכת ומתרחב יותר ממה שציפינו ולא נוכל לקבל את כולם לתוך מערכת החינוך".
פירון טען במהלך הדיון כי 35 בתי ספר הצטרפו לתוכנית של "ממלכתי חרדי".
האבסורד הגדול בדבריו של פירון הוא בכך שמצד אחד פירון משתמש בהקמת ה"ממלכתי חרדי" כדי להוריד מתקציבי מערכות החינוך החרדי האחרות במטרה להביא לצירופן לפרויקט הדגל שלו אך מצד שני הוא מכריז כי אין לו תקציב עבור ה"ממלכתי חרדי" ולא יוכל לצרף לשם את המוסדות החרדים.
מי שלא אהב את סיפוריו של פירון הוא חבר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) שטען בדיון כי המספר מטעה והשר מטעה.
לדברי ח"כ אשר, המספר שפירון הציג אינו נכון מכיוון שרבים מבתי הספר הנכללים במספר הם בכלל לא מהציבור החרדי אלא מהציבור של "ממלכתי דתי", והבודדים שכן היו בחינוך החרדי ועברו לתוכנית של פירון הם שוליים וכי אינם מייצגים את הציבור החרדי.
ח"כ אשר טען בדיון כי פירון משתמש באותם שוליים שכן הלכו לתוכנית "ממלכתי חרדי" ודרכם הוא פוגע ברוב ככל המוסדות של החינוך החרדי, במיוחד בתקציבים, כשהוא משתמש באותם בודדים כמגן כי כביכול הוא כן דואג לחרדים.
בשיחה עם "כיכר השבת", אומר ח"כ יעקב אשר כי "חלק נכבד מהמוסדות שביקשו להצטרף לממלכתי חרדי הינם מוסדות שבעבר היו ממלכתי חרדי והיום החליפו רק את השם לממלכתי חרדי, צר לי שהשר פירון מציג מצג שווא שהציבור החרדי מעוניין להחליף את אורח חייו בעבור תקציבים".
"משרד החינוך משתמש בכותרת הריקה של "ממלכתי חרדי" על מנת להמשיך להכות ולקצץ בתקציבי החינוך החרדי, בכל פרמטר שהוא, ואפילו חינוך המיוחד שזה הליבה הבסיסית, ילד חרדי מופלה לרעה ולא זכאי לקבל במוסדות הפטור", מוסיף אשר.
סגן שר החינוך לשעבר ויו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "הגידול במספר התלמידים בחינוך החרדי הוא מבורך. אנו גאים מאוד בחינוך הייחודי שלנו".
"נמשיך לשמור על עצמאות חינוכית ועל בדלנות ערכית", אומר מוזס, "ונקפיד להמשיך ולגדל דורות של תלמידים שיחונכו הלאה כמיטב המסורת החרדית. שום תכנית של שר כזה או אחר, ושום ניסיון לכפות עלינו שינוי ערכי וחינוכי, לא ישפיע עלינו ולא יצליח. הרעיון של צירוף החרדים למערכת הממלכתית היה מלכתחילה מגוחך".
"גם עקרונית וגם מעשית: אחוז התלמידים בחינוך החרדי הולך וגדל וכדברי השר עצמו, בלתי יישים לקלוט אותם למערכת. מדברי השר עולה בעצם, כי התכנית בלתי מעשית וכי כל מטרתה לנסות לפגוע בחינוך הערכי וההשקפתי של בתי הספר החרדיים", מוסיף מוזס.