מאמר המערכת בעיתון "יתד נאמן" שעסק בחטיפת שלושת הנערים ממשיך לעורר סערה. הבוקר התעמתו בנושא עו"ד משה אוסדיטשר ובני רבינוביץ, כתב העיתון.
אוסטידשר פתח את השידור ב'קול חי' במתקפה על "יתד נאמן" באומרו: "תורידו את המסך, הציבור שלכם אומר את זה. נמאס להם מהמלחמות שלכם כבר. בואו תתחילו לאחד כוחות. הגיע הזמן לאחדות בעם ישראל. פה זורקים ילד בגלל שאבא שלו.. מה קרה לכם, תתעוררו. תתעוררו".
אוסדיטשר המשיך לתקוף ואמר: "אתם צריכים לעשות חשבון נפש. אין אצלכם חשבון נפש. ככה אתם נראים. בוז. לא מתבייש אתם מחרחרי ריב וזאת הבעיה. אז בוז לך שאתם מזלזלים בתורה, זאת הבעיה שלכם. תעשו חשבון נפש", הוסיף.
בני רבינוביץ מצידו לא נשאר חייב והשיב: "רמת הדיבורים שלך זו אותה רמה של גונן גינת. תקרא את הגיגיו ואתם מדברים באותו סגנון, באותה רמה. אם אתה מכבד את גונן גינת אז מבחינתי משה, תתחיל לפתוח ספר".
אוסטידשר ענה בתגובה: "אני תמיד פותח ספר וזו דמגוגיה. תענה תשובות אמתיות למה שאני שואל. אנשים צריכים להתעורר ולהגיד די למחלוקת, די למחלוקת".
רבינוביץ: "זאת לא דמגוגיה. אתה קבעת שהחטיפה היא בגלל מחלוקת?".
אוסטידשר: "לא. קודם כל תבדקו את עצמכם. צבועים. אתם צבועים ולוקחים את התורה ופותחים ספר. כולם פותחים ספר. תראה את האימא (אחת האימהות של הנערים החטופים. צ.ג), תראה איזה אמונה יש להם. לכם יש אמונה?".
רבינוביץ: "לא פותחים וזאת הבעיה. הם לא לומדים רמב"ם ואם הרמב"ם אומר שאדם שאומר מקרה הוא נוהג בדרך אכזרית".
אוסטידשר: "בסדר. בסדר שהציבור ישפוט. הציבור שלכם עומד מאחורי".
רבינוביץ: "אתה מדבר עכשיו בהשקפה חילונית. נקודה".
אוסטידשר: "לא. אני מדבר מאהבת חינם של להתחיל, גם אם הוא לקח לך מקום בכנסת או בעירייה".
רבינוביץ: "משנאיך השם אשנא, עם נבל תתנבל".
אוסטידשר: "מי ששונא את אחיו הוא נבל. אתם משניאים את התורה. אתם לא התורה, זאת הטעות שלכם וצריך לעשות לזה סדר, מה לעשות. התורה לא שלכם, התורה של כולם ולא אתם תחליטו בעניין הזה".
רבינוביץ': "גונן גינת..."
אוסטידשר: "ושאני לא אגיד לך מה אני חושב עליך בני.. אם גונן גינת אמר את זה אני מצדיק אותו".
רבינוביץ: "גם כי אלך בגיא צלמוות – לא אירא רע כי אתה עמדי".
בשיחה עם "כיכר השבת", הוסיף עו"ד אוסטידשר ותקף: ""יתד נאמן" לא קובע מה הסיבות שהקדוש ברוך הוא מעניש. לדעתי, הבעיה האמיתית היא הציבור החרדי".
בהתייחסו לעצם הוויכוח אמר עו"ד אוסטידשר כי "מדובר היה בוויכוח רעיוני אמיתי, בעקבות יתד נאמן שהחליט שהוא האפוטרופוס של התורה, הוא מחליט מה זה תורה ומה לא. צריך להבין שהתורה בכללותה היא 'ואהבת לרעך כמוך', וזה מדאורייתא. מחלוקות כמו שיש במגזר החרדי זה בניגוד לדעת תורה. אז שיתחילו לעשות חשבון נפש במגזר שלנו ובמקום לחפש אצל אחרים".
עוד הוסיף אוסטידשר : "חשוב מה אנחנו צריכים לשרת את ריבונו של עולם, לא מה ה'ריבונו של עולם' צריך לעשות לנו. זה מה שחשוב וזו האידאולוגיה שבה אני נוקט".
במהלך השידור אמרת שאתה לא מכניס הביתה את העיתון "יתד נאמן", מה הסיבה?
"אני לא מכניס יתד נאמן הביתה בגלל שהפילוג לא מקובל עלי. אמרתי לו שאני לא צריך שהילדים שלי יראו את זה".
רבינוביץ' לכיכר השבת: "תפקידנו לזעוק ולהתריע"
בני רבינוביץ' מסר בתגובה לכיכר השבת: "אכן. יתד נאמן לא קובע כלום מה הסיבות שבגינן מעניש הקב"ה את עם ישראל. מאמר המערכת המצויין שכתב ידידי הרב ישראל פרידמן, גם מדגיש זאת באופן ברור ונחרץ. רק הקב"ה קובע, והוא קבע בתורתו דברים מפורשים ופשוטים, שרק אדם שאינו מאמין בתורה יכול להבין ולפרש אחרת. "אם בחוקותיי תלכו... ונתתי שלום בארץ וחרב לא תעבור בארצכם. ושכבתם ואין מחריד". הבעיה האמיתית שלנו, שיש אנשים שחושבים את עצמם לחרדים, אבל מנותקים מתורה, מלימוד תורה, וכל חייהם עסוקים רק בדברים אחרים. אנשים שלא פותחים אפילו ספר פעם אחת ביום. אי אפשר לצפות מהם שיבינו מהי תורה, שכרה ועונש על ביטולה והפרעה ללומדיה. חמורה מכך היא העובדה, שהוא מתייחס למאמר מבלי שקרא כלל את תוכנו המלא, והסתפק בציטוט חלקי מאתר אינטרט חילוני שנתן פרשנות מעוותת ושקרית למאמר.
"לגופו של דבר, אין כאן שום ויכוח רעיוני. אם יש ויכוח כלשהו, הוא בין הציבור החרדי המאמין בדברי תורה כפשוטם, לבין אנשים שהכניסו 'שותפות' פסולה וזרה לתוך האמונה היסודית של עם ישראל, כפי שכתב רבינו סעדיה גאון: אין אומתינו אומה אלא בתורתה. הללו הכניסו ומשתפים אמונה בכוחות אחרים. ב'כוחי ועוצם ידי שעשה לי את החייל הזה'.
"יתד נאמן הוא שופר היהדות החרדית, שופרם של גדולי ומאורי הדור, ובראשם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א. כל תפקידו של השופר הוא להריע ולזעוק, ומתי צריך לזעוק כשהכל כשורה או כשחלילה באים עלינו צרות איומות ונוראיות? האם בשעה קשה זו צריך לשתוק, או מחובתינו להריע, כפי שכותב הרמב"ם בתחילת הלכות תעניות?
"בוודאי שיש מצוות גדולות וחשובות בתורה. את כל תרי"ג מצוות אנו מצווים לקיים. וכמובן, שאחת המצוות הגדולות והנעלות ביותר, היא מצוות 'ואהבת לרעך כמוך', אבל בהיסטוריה של העם היהודי ידענו מחלוקות. רק בשבת הקרובה נקרא את פרשת 'קרח'. אחת המחלוקות הנוראיות שהיו בהיסטוריה. לא סתם אנשים קמו על משה ואהרן. היו אילו קרח ועדתו יחד עם 250 ראשי סנהדראות. אם גם אז היה אוסדיטשר מדבר ברדיו, אין לי ספק שהיה אומר את אותם הדברים על משה רבינו, שהוא מרבה מחלוקת בעם ישראל, ועל התוצאות האיומות שזה הביא, שקרח ועדתו נבלעו באדמה וכל היתר מתו במגפה.
"ברור שכל יהודי צריך לעשות חשבון נפש. כל יהודי באשר הוא! כל אחד צריך לבדוק ולעשות חשבון נפשו בשל מה באה עלינו הצרה הזאת, וכידוע, הקב"ה מודד לנו מידה כנגד מידה, אבל כבר אמרו חז"ל 'ותלמוד תורה כנגד כולם'. ברגע שיש ממשלה בישראל שפועלת נגד לומדי התורה, מתעללת בהם, הופכת את לימוד התורה לפשע פלילי, ובנוסף לכך מחוקקת חוקים שהגרועים באומות מחוקקים, אלו שהכנסת חוקקה כבר ואלו שהיא עתידה לחוקק, הרי שמשמעות הדבר שהממשלה פיזרה כמות ענקית של מוקשים מסוכנים בכל ארץ ישראל. פשוט מסוכן לחיות כאן. אף אחד לא יודע את חשבונות שמים ולא יודע איזה מוקש ח"ו יגרום למוות. אבל ברור שהמוקשים פוזרו בכל מקום, והמצב מסוכן.
"מוזר לי לשמוע הטפות מוסר על שופרם של גדולי ישראל, מאדם שהאידיאולוגיה שלו איננה של המיינסטרים של הציבור החרדי. אם הוא מצטרף לדעתו של גונן גינת הידוע לשמצה ותומך בדיעותיו ובהגיגיו המטורפים, לא הוא שישמיע לנו דיעות מה ואיך לכתוב. ליתד נאמן יש את מורי דרכו, גדולי ישראל, מרנן ורבנן שליט"א ורבנים גדולים וחשובים ביותר המכהנים כחברי הועדה הרוחנית, והם אלו המנחים ומדריכים את עורכי וכותבי העיתון מה ואיך לכתוב. האחרון שיאמר לנו דיעות והשקפות עולם, הוא ידידי מר אוסדיטשר. הוא לא זה שיביע דיעות על פילוג כזה או אחר ומשמעותיו. אם הוא מעדיף להכניס עיתונים זרים ופסולים שיבושם לו. אין לי ספק, שאם היה קורא את יתד נאמן תמידין כסידרן, לא היה מגיע לדיעות מעוותות ופסולות בתכלית כפי שהשמיע היום, שנשמעים מפי גדולי אוייבי היהדות החרדית".