הגראי"ל שטיינמן:"הקב"ה פורע הוצאות נישואי ילדים"

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן התבטא לאחרונה כי הכלל של "לווי עלי ואני פורע, קיים גם בהוצאות על נישואי ילדים. ומה ההבדל בין יצר הרע של הבנים לזה של הבנות? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: משה גולדשטיין)

בימים האחרונים פרסם הגאון רבי משה יהודה שניידר החברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן מעט מהשיחות ודברי התורה שנאמרו בקודש פנימה ובהם יש דרכי מוסר והנהגות לדורות.

"כיכר השבת" מביא מספר אנקדוטות וסיפורים מופלאים שנאמרו על-ידי מרן.

כך לדוגמא הובאה בפניו שאלה על פעוט כבן שנתיים שנמצא במשך היום במשפחתון, ומתחילים להביא שם בשר מכשרות שאינה כל כך טובה, האם להשאיר אותו שם, או אפשר להקל בשבילו בכשרות פחות.

מרן ראש הישיבה השיב בנחרצות: "לא להשאירו שם", והסביר כי "אוכל לא כשר מטמטם. ופעמים זה מזיק במשך השנים".

הרב שניידר מעיד כי ראש הישיבה סיפר "שהיה אחד שבגיל קטן הוצרך מחמת רפואה לשתות חלב עכו"ם ולאחר הרבה שנים ירד מהדרך, וציטט אדם גדול שאמר כי זה קרה מחמת אותו חלב ששתה".

בנוסף מספר הרב שניידר כי סיפרו לרבינו על בנות צעירות, שישבו הרבה שעות בליל שבועות ואמרו תהלים, ושיבח את זה מאוד ואמר - "זייער גוט", והוסיף: "יש להם על מה לבקש, אח"כ עד שמקבלים שידוך, זה לא פשוט, וכבר מגיל צעיר יש להם להתפלל על כך".

וכשדיברו על אהבת תורה שיש לנשים שנהנות לשמוע קול תורה, אמר ראש הישיבה: "כל אחד והיצר הרע שלו, לבנים יש יצר הרע גדול שלא ללמוד, ולבנות אין שום יצר הרע על זה, ואדרבה מחפשות ללמוד. אך מצד שני ענין הלבוש בצניעות, בזה היצר הרע עושה לבנות את המוות, ומסיתן ללבוש בגדים שאינם מכסים כראוי במקומות הטעונים כיסוי".

לאחד שהעיר ושאל מדוע נשארים ערים בליל שבועות על חשבון תפילה רדומה ואח"כ ביטול תורה שישנים הרבה שעות, אמר ראש הישיבה בתוקף: "השטייגען העצום שיש בליל שבועות הוא חזק מאד, ואין לזלזל בו".

אמירה מעניינת נוספת שנשמעה מפיו של מרן הגראי"ל במהלך השבוע הינה בנוגע לחובות שיש לאברכים בעת נישואי הילדים כשאמר לאחד ממקורביו כי שמע בשם מרן רבי אלחנן וסרמן הי"ד, דכמו שאחז"ל על הוצאות שבת וכמה דברים, שגם כשאין לו כעת לשלם, אומר הקב"ה לוו עלי ואני פורע, כך גם הוצאות נישואי הילדים, יש בזה את הכלל של "לוו עלי ואני פורע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות