לא קל לסקר לפני עיתונאים הרחוקים מרחק שנות אור, משמעות של "קידוש ד'" אמיתי, של תפילה מעומק לב נשבר, של דביקות נצחית בתורה ולומדיה. לא קל לסקר לפני מאות צוותות תקשורת מכל רחבי תבל, התכנסות מופתית של שמונה מאות אלפי איש שברגע אחד זועקים בקול רם ובבכי נרגש "השיבנו ד' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם" שמהדהד למרחקים של עשרות קילומטרים, וברגע שלאחריו כל אותם מאות אלפי איש פוצחים בריקוד נרגש של "אנא עבדא דקודשא בריך הוא".
לך תסביר להם, לכל אותם גויים או אחים תועים, שיסבירו למיליוני איש, מה עובר לכל אותם מאות אלפי איש בשעת מעשה. לך תבהיר להם, למה העיניים שלהם דומעות. ולמה בשעת מעשה, בעת שאתה מנסה להסביר להם משהו, אתה עצמך נתקף ברגש עז ומוזיל דמעות. הפעם, זה לא היה קל.
במשך השנים, כבר הזדמן לי להיות שותף לאירועים רבים ועוצמתיים, מרגשים והיסטוריים, שבהם התבקשתי לסקר לכלי התקשורת את מהלך האירועים וכל הקשור אליהם. לדוגמא, כנס היסוד של תנועת "דגל התורה" בבנייני האומה בחודש חשון תשמ"ט. כך גם שנה וחצי לאחר מכן, בפתיחת ועידת התנועה שהתקיימה ב"יד אליהו" בתל אביב, שהתרחש בעיצומו של משבר פוליטי בישראל, ובמהלכה הועבר נאומו של מרן רשכבה"ג הגראמ"מ שך זצוק"ל בשידור חי למאות כלי תקשורת ברחבי תבל.
אך שום דבר לא היה דומה למה שהתרחש ביום ראשון האחרון בשערי העיר ירושלים.
באותו יום בו החליטו נתניהו ושותפיו לכלול בחוק הגיוס סנקציות פליליות על לומדי התורה, עמד מרן ראש הישיבה שליט"א ומעיניו זלגו דמעות. "זהו חילול ד' איום ונורא, כשמכריזים שלומדי התורה ייחשבו לעבריינים פליליים, ומאיימים להשליכם לכלא בשל לימודם", אמר, ומיד הכריע. מול חילול ש"ש נורא שכזה, צריך לעשות עצרת המונית של כלל בני היהדות הנאמנה, שכל כולה תביע קידוש שמו יתברך ברבים, ותביע את דבקותנו הנצחית בתורה הקדושה. מאותו רגע ואילך, כל העיניים היו נשואות כדי לממש הלכה למעשה הוראה זו, ולהביא לתוצאה של קידוש ד' ברבים, והאדרת התורה ולומדיה.
ימים ספורים לאחר מכן, התקיים כינוס האחדות ההיסטורי של מועצות גדולי וחכמי התורה ובראשם מרן ראש הישיבה שליט"א, שבמהלכה צבאו עשרות צוותי תקשורת על פתחי המקום, כדי לקבל פרטים, על האירוע וההחלטות.
וכשההחלטה יצאה והתפרסמה לרבים, לא נותר זמן רב עד להוצאת המהלך אל הפועל. ימים ספורים הפרידו עד לקיומה של העצרת, והיו צריכים להביא את תודעתה והמסר המרכזי שבה, אל כלל הציבור, הן כלפי פנים והן כלפי חוץ.
מאמץ אדיר הושקע, כדי להעביר לכלל הציבור, כמו לעשרות כלי התקשורת, את המסר המרכזי של העצרת: קידוש שם שמים בעצרת תפילה וזעקה לבורא עולם, וקול מחאה של כלל ציבור יראי ד' כדרכה של תורה. בלי שום סטיה ממה שהתווה מרן שליט"א. כך עמד צוות הדוברות, על כל שלטי העצרת, שהוכנו במחשבה משותפת עם חברי ועדת ההיגוי, בהתאם למסרים שביקשו מרנן ורבנן שליט"א להעביר ע"י עצרת קידוש שם שמים ברבים זו.
היבט נוסף ומרכזי שעמד במלאכת הדוברות (וכאן המקום להביע דברי תודה והוקרה לעמיתי לצוות הדוברות ה"ה יעקב איזק, יעקב בצלאל ושניאור רוזן שפעלו כאיש אחד בלב אחד מתוך אחדות ושיתוף פעולה נפלא), היה הצורך להביא לידי כך, שהגעת מאות האלפים תתפרס על פני שעות רבות ככל האפשר, כדי למנוע אפשרות של יצירת חסימה בלתי עבירה, שהיתה עלולה למנוע מציבור עצום להגיע למתחם העצרת בזמן. כך הועבר המסר, שכל מי שיתאפשר הדבר בידו, יצא מוקדם ככל הניתן, ואכן ציבור עצום שנאמד בלמעלה ממאה אלף איש, כבר עשה את דרכו לירושלים החל משעות הבוקר.
רגעים אחרונים לפני תחילתה של העצרת, מאות צוותות תקשורת מכל העולם נערכו במתחם התקשורת ובנקודות שידור רבות בכל מתחם העצרת העצום, וחלקם הגדול עמד להעביר את מהלך העצרת עצמה, בשידור חי, לעשרות כלי תקשורת מכל רחבי העולם.
במקום נכחו כל העיתונאים ותחנות התקשורת במדינת ישראל, כך גם עיתונאים יהודיים וזרים מכל רחבי העולם; ארה"ב, אנגליה, צרפת, רוסיה, ברזיל, ספרד, ואפילו אל ג'זירה הגיעו לסקר את העצרת. היו צריכים להעמיד צוות דוברים שיסביר את משמעות הדברים בפני הכתבים וצוותות התקשורת, בכל השפות המדוברות, אנגלית, צרפתית, רוסית ועוד (וזה המקום להביע תודה לר' גדעון כץ על סיועו המסור).
אחד מרגעי השיא, ללא ספק, היה במהלך העצרת עצמה, כשראינו את אותם כתבים עומדים ומשתאים וממש נתקפים באלם למראה מאות האלפים, העומדים בסדר מופתי, ומשמיעים בקול אחד אדיר ועצום: "יהא שמיה רבא מברך לעלם ולעלמי עלמיא". לא היה זה מפתיע לראות לא מעטים מהם, מצטרפים לרגע, לשותפות להכרזה הנצחית והאלמותית, כשכל הקהל האדיר זועק בגרון ניחר:
"שמע ישראל ד' אלוקינו ד' אחד"!!!
רגעים ספורים לאחר מכן, לצלילי המוזיקה, והריקודים הסוערים, והשיבה של איש איש לאהלו ולתלמודו, בסדר מופתי, כולם מביעים בפנינו את השתאותם במילים אחדות: "כזה דבר לא ראינו בכל העולם".
ברוך המקדש שמו ברבים!
הכותב שימש כדובר העצרת