מנוגד להלכה? חרדים עלו להר הבית

למרות דעתם הנחרצת של רוב פוסקי הדורות האחרונים, עלו אמש (שלישי) עשרות חרדים להר הבית. את העלייה הם עשו לטענתם לאחר טבילה וחליצת נעלי עור. מארגני הביקור מציינים, כי הביקור נעשה רק במקומות הנמצאים מחוץ לתחום עזרת הנשים, דבר שלשיטתם מתיר את העלייה. צפו בתיעוד (חדשות, חרדים)

|
33
| כיכר השבת |

למרות התנגדותם של מרבית גדולי ישראל, קבוצת חרדים בראשות הרב יצחק ברנד, רב המזוהה עם הימין הדתי, עלתה אמש (שלישי) להר הבית.

מארגני האירוע מבינים את הרגישות שבהגעת חרדים למקום בצל התנגדות גדולי הרבנים, ומציינים כי הדבר נעשה לאחר טבילה כהלכה, חליצת נעלי עור, וכן "ההליכה נעשתה בתחומים הנמצאים מעבר לכל ספק מחוץ לשטחי העזרה המקודשת בהר הבית".

על פי הרב ברנד, שכבר הפתיע בעבר כאשר בחר להתפקד למפלגה חילונית, העלייה להר היא לא רק מותרת, אלא מצווה וחובה על כל יהודי ששואף לחדש את מצוות התורה התלויות במקדש.

(צילום: המטה המשותף של תנועות המקדש)

העליות להר הבית הנערכות במועדים בשנים האחרונות, ובהן לוקחים חלק בעיקר פעילי ימין חובשי כיפות סרוגות, מסמנות לדברי המארגנים התחדשות של המנהג הקדום לעלות לרגל למקום המקדש. העולים סבורים כי למרות האיסור הממשלתי על פולחן בהר, עדיין ישנה 'מצוות ראייה' או זכר לה, בימי הרגלים.

העלייה הפעם נערכה לאחר החג, וזאת לאור העובדה כי בחג הסוכות המשטרה סגרה את הכניסה ליהודים אל ההר במשך כמה ימים, זאת בעקבות התפרעויות במקום.

הרב ישראל אריאל ממכון המקדש שהשתתף גם הוא בעליה, העביר במקום שיעור תורני, ואמר כי ישנה חשיבות ואף חובה "לשמור על ארצנו ומקום המקדש בידינו, ולא לתיתם או למוכרם לידי זרים, לא בהסכמים מדיניים ולא בהיתרי מכירה".

יודגש, כי לאורך השנים, התנגדו מרבית פוסקי הדור האחרון לעלייה להר הבית, כאשר חלקם הגדול מנמק זאת בטענת הטומאה, ואילו חלק אחר מהרבנים מתנגד לעלייה משום התגרות באומות, כהנהגתו של כ"ק האדמו"ר מסאטמר.

הכתבה עניינה אותך?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

8
יישר כוחכם, אבל אולי יש כאן איסור של מורא מקדש משום לכאורה אין הדין שאסור לילך במנעל מטעם לבישה חשובה כמו ביוה"כ ובט' באב, אלא ענינו שהוא בזיון לילך על הר הבית במנעל, ואפי' מנעל של עץ שהתירו כמה מהפוסקים ביוה"כ (עי' במשנה ברורה שכתב שראוי להחמיר אבל אין למחות בהמקילים) כאן לכו"ע תאסר, שודאי שם מנעל
חכם משה
7
נאסר ע"י כל גדו"י מכל הדורות . בושה וחרפה! וחילול השם ברבים ח"ו. אסור לעלות להר הקודש ולבנות המקדש כפי שעלו לארץ ישראל אם עושים כן, הם כופרים גמורים בשם יתברך ובתורתו, הם בכלל לא חרדים רק מלובשים בבגדי חרדים אצלהם זה פורים כל השנה ודו"ק
נאסר
אתה מתכוון גם לרמב"ם, רמב"ן וריה"ל? כי הם בפירוש עלו.
יהודה
6
קיים כלל, טמא מת ואף המת עצמו נכנס למחנה לויה. האיסור הוא על מחנה שכינה ועם הערכות ומדידות שבהם לוקחים "מרחק בטיחות" על "מרחק בטיחות" אין שום בעיה להיכנס לחלקים נכבדים בהר במיוחד בצידו הדרומי. מה שאסרו רבנים זה נטו פוליטיקה ,אולי לא "להתגרות באומות" משהו שהוכח כעובד בדיוק הפוך. לגבי חשש שמה יהיה מי
מיזרוחניק
אתה כתבת שאתה מזרוחניק, כן! מזרוחניק ולא ר-ב אם היית רב אז היינו מדברים... לך תלמד קצת מזה אמונת חכמים.... נו! לך כבר!
חנה
ולא כמו אצלכם שיש מצווה אחת, ושאר המצוות אם זה מסתדר לכם עם המצווה האחת שלכם אז בסדר ואם לא, אז פתורים ממנה,צ המצווה האחת כמובן היא ישוב הארץ. אני לא מזלזל חלילה במצווה הזו, אני לא כמותכם, אבל כשבאים לפסוק הלכה צריך את כל התורה. כמה צדקו גדולי ישראל בדורות הקודמים שהזהירו מהמזרחניקים יותר מהחילונים
אברך ןתיק
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות