תקנון צניעות לאמהות מפורט וראשון מסוגו חולק באסיפת הורים שנערכה לפני כשבועיים, בתלמוד תורה "אורות התורה" שבאשדוד. מה שהתחיל בקוד לבוש לגטימי לתלמידים, המשיך עם תיאור פרטני לאמהות ולמורות, עד היכן בדיוק צריכה להיות החולצה סגורה ("שתי עצמות הבריח") ועם איזו פיאה אסור לבוא ("שלא ייראו בה שביל לבן"). ההורים זעמו "איך המנהל מבין עד כדי כך בדברים האלו?", שאלו שם.
בתלמוד תורה 'אורות התורה' אותו מנהל הרב אשר קרסיינטה לומדים כ-350 ילדים חרדים מרחבי העיר אשדוד. תחת אותה הנהלה מתנהל גם בית הספר לבנות בשם 'אורות מרגלית', אשר בו לומדות מספר דומה של בנות.
הורים שהגיעו ביום רביעי לפני כשבועיים לאסיפת הורים ראשונה לשנת הלימודים תשע"ג, נדהמו לקבל תקנון מפורט לפרטים קטנים, בו נכתב באלו בגדים אמהות התלמידים אמורות להסתובב ברחובה של עיר.
התקנון התחיל עם דרישות מקובלות לציבור החרדי כגון: חולצות ללא הדפסים ותמונות, ציצית, כיפה תואמת ונעליים כהות. בהמשך ביקשה הנהלת בית הספר מההורים שיפקחו על ילדיהם שלא יציצו בסרטים, גם כאלו שנחשבים מבוקרים על-ידי ועדות רבנים. הורים שמחזיקים מחשב, אמורים לעשות זאת לצורכי פרנסה בלבד.
בהמשך צורפו שני דפים שיועדו עבור האמהות ומורות בית הספר, וחולקו לכל ההורים הן בתלמוד תורה והן בבית הספר לבנות. הסעיף הראשון התייחס לפיאה, שעל פי תקנון בית הספר אין ללובשה בשטחו, אולם "הנוהגות להתיר לחבוש פיאה כדעת כמה מרבני אשכנז, יעשו זאת מחוץ לכותלי בית הספר".
התנאים שנלוו לחבישת הפיאה כללו סעיפים לא צנועים בעליל, שנמנענו מלפרסם באתר.
גם לאלו שמקפידות ללבוש מטפחת, הוקדשו מספר סעיפים: "לא מטפחת בנדנה - בדרך כלל קטנות ואינן מכסות את השיער כדין, כובעים ארוכים שמפאת משקלם נוטים להימשך לאחור וממילא מתגלה השיער קדימה, בחבישת המטפחת או הכובע מעבר לאוזניים מתגלה השיער הסמוך לאוזן", כאמור פירוט פרטני. אך בזה לא הסתפקו בהנהלה.
בהמשך התקנון תחת "גבולות הצוואר", משרטט הרב קרסיינטה גבולות ברורים מאוד, עד לרמת החוליות והמיקום המדוייק בכתפיים. בהמשך מפורט גם מידת החולצה, צורתה, אורכה ואורך השרוול שלה.
לאחר קריאת התקנון התגודדו ההורים במספר מוקדים ודיברו בקול על הפירוט שגם להם נראה מוגזם. "ההורים היו בשוק מהתקנון", סיפר אחד ההורים.
מתלמוד-תורה "אורות התורה" סירבו להגיב לנאמר בכתבה.