"אשכנזי שמוכר קטניות לגוי - עם הארץ"

רבה של חולון, הרב אברהם יוסף: "אשכנזי שמוכר את הקטניות לגוי הוא בור ועם הארץ". על הכשרים במוצרי ניקיון: כל מה שאתם רואים הכשרים על סבון ואקונומיקה, שמפו – הבל-הבל-הבל, שטויות מצוצות מהאצבע, מסע פרסומת של גופי כשרות. זה אמצעי סחיטה מיותר לחלוטין (יהדות)

|
84
| כיכר השבת |
הרב אברהם יוסף בדרשתו (צילום: שערי משפט)

אמש (חמישי) התקיים יום עיון מיוחד תחת הכותרת "שואלין ודורשין בענייני הפסח". הכנס נערך בבית הכנסת "היכל בנימין" שברעננה.

במהלך היום המיוחד נשא דברים רבה של חולון, הרב אברהם יוסף, בנו שלך מרן הראשל"צ הרב עובדיה יוסף.

הרב התייחס למנהג של בני עדות אשכנז שמוכרים את הקטניות לגוי ואמר "אשכנזי שמוכר את הקטניות לגוי הוא בור ועם הארץ".

במהלך השיעור, תקף הרב את ההכשרים של פסח על מוצרי ניקיון ואמר: "כל מה שאתם רואים הכשרים על סבון ואקונומיקה, שמפו – הבל-הבל-הבל, שטויות מצוצות מהאצבע, מסע פרסומת של גופי כשרות, אמצעי לסחיטה מיותר לחלוטין. אין לזה שום אחיזה לא בהלכה ולא בהנהגה זו לצערי טעות של מנהיגי גופי הכשרות".

עוד השתתפו במהלך יום העיון המיוחד: הרב יצחק פרץ, הרב ישראל מאיר לאו, הרב יעקב שפירא, הרב אליעזר מלמד ועוד.

הכנס נערך ביוזמת הרב אביחי קצין, ראש מדרשת שערי משפט ובשיתוף המסרגה - מועדון הכיפות הסרוגות של שערי משפט.

הכתבה עניינה אותך?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

84 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

36
אתם אפילו לא יודעים כמה .מדובר בכ30 אחוז לא מוצדק בכלל .אשרי הר'ג שמדבר ביגלוי לב שלא כמו כל הפחדנים..
אמיר
35
רבו של המהרי"ל לבער קטניות בערב חג הפסח (לקט יושר עמ' 74). נכון שהרמ"א לא פסק חומרא זו להלכה אבל רחוק לומר שמי שעושה זאת עם הארץ.
צבי
וזה לשונו: אבל אורז וכל מיני קטניות אין בהן חמץ, ואפילו אם יודע שבאו מים על האורז או על הקטניות מותר להשהות בביתו, אבל מהר"ר שלום ז"ל מצריך לבערם וכו' וכו'. ע"כ.
ט
למרות שאינני מכיר את המקור שציינת. אבל ללמד זכות על הרב אברהם יוסף יש לומר שכיוון שזו דעה יחידאה, של רבו של המהרי"ל (שזה הגבול בין האחרונים לראשונים), אין לפסוק כך ואין לחשוש לכך כלל. כמו שמי שפוסק כמו אמורא פלוני (שלא נפסק להלכה) יחשב לעם הארץ, למרות שאותו אמורא כן נהג כך..
איש אמת
לדעתי זה לא נכון ואני אסביר מדוע. לומר שזו דעה יחידאית שאין לחוש לה כלל אפשר רק אם נחקור ונמצא שבין זמנו של מהר"ש לזמננו היה פרק זמן משמעותי שבו אף אחד לא חש למנהג זה, ושהמנהג חודש על ידי עמי ארצות ולא תלמידי חכמים. נראה לי שאם נחקור נמצא בדיוק ההיפך, במרוצת הדורות מאז היו תמיד צדיקים וחסידים שהקפ
צבי
34
יש לנו מספיק פוסקים אשכנזים שסוברים שקטניות "אסור מדינא" כמובא בחתם סופר, ולכן עדיף להיות עם הארץ אשכנזי ולא לעבור על בל יראה ובל ימצא. ובאמת לפי הרבי עקיבא איגר בני אשכנז החמירו שלא לאכול קטניות ולכן לשיטתו אין צורך למכור. ולהלכה במחלוקת באיסור תורה (כגון חמץ בפסח) יש לנקוט לחומרא כהחתם סופר וחייבח
משה
אולי אתה לא יודע אבל המזרחיים הם אלה שלא אוכלים קטניות ואילו הספרדים לא אוכלים קטניות זה דבר ראשון דבר שני לפי איך שאתה מדבר נראה שאתה אפילו לא יודע מה זה קטניות . כך זה נראה בכל מקרה מה שאתה אומר על קטניות זה לא נכון קצת דרך ארץ כלפי אנשים שהמציאו את
שי בן סניור
יש שם מפורש שאמוראים שמו תבשילים זכר לחגיגה ופסח בשר ו"אורז" שאתה אומר שיש מי שאוסר מ"דינא" והוא גמ' מפורשת שאין הלכה כרבי יוחנן בן נורי שס"ל שאורז מן דגן ומחמיץ. אין פוסק אחד שיגיד שקטניות זה חמץ, יש טעמים שונים לאסור אבל לא שזה נחשב לחמץ. לך תלמד לפני שתגיב
אברהם
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות