

לאחר הדיווח לפני כחודש על העברת פס הייצור לארה"ב - כעת זה רשמי: הונדה הודיעה כי תעביר את הייצור של הונדה סיוויק לארה"ב, בעקבות מדיניות המכסים החדשה של טראמפ.
המדובר ב-Civic ההיברידי עם חמש הדלתות שלה שייוצר מעתה במפעל באינדיאנה, ארה"ב, במקום ביפן, כך אמר דובר החברה ביום רביעי.
במקור, הונדה תכננה להתחיל בייצור הדור הבא של הסיוויק ההיברידי בנובמבר 2027 במפעל שבגואנאחואטו, מקסיקו, בשל עלויות ייצור נמוכות יחסית. אולם, לנוכח ההתפתחויות הפוליטיות והאפשרות להטלת מכסים, החברה החליטה להעביר את הייצור לאינדיאנה.
בעוד חברות אחרות מסתפקות בהבעת חשש, הונדה היא הראשונה מבין היצרניות היפניות שמבצעת שינוי ממשי בתוכניות הייצור שלה כדי להימנע מהשלכות המהלך.
כיום, כ-40% מכלי הרכב שמוכרת הונדה בארצות הברית מיוצרים במקסיקו ובקנדה. במקביל, החברה מייצאת כ-60,000 מכוניות שיוצרו בארה"ב לשווקים אלו. אם מקסיקו וקנדה יגיבו למכסים האמריקניים בצעדי נגד, הונדה עלולה להתמודד עם עלויות ייצור ושינוע גבוהות אף יותר.
בשנת 2024 מכרה הונדה כ-1.4 מיליון כלי רכב בארצות הברית, כולל מותג היוקרה אקורה. הסיוויק היה הדגם השני הכי נמכר של החברה במדינה, אחרי ה-CR-V, עם למעלה מ-240,000 מכוניות שנמכרו – עלייה של 21% בהשוואה לשנה הקודמת.
מקסיקו שימשה במשך שנים כמרכז ייצור עולמי בעלויות נמוכות, אך המדיניות הכלכלית החדשה בארה"ב מאלצת חברות בינלאומיות לשקול מחדש את מיקומי הייצור שלהן – והונדה היא הדוגמה הבולטת לכך.