

על רקע חששות ממכסים אמריקניים חדשים, הונדה החליטה להעביר את ייצור הדור הבא של הסיוויק ההיברידי ממקסיקו לארצות הברית. לפי מקורות המעורים בפרטים, החברה תתחיל בהרכבת הדגם במפעל שלה באינדיאנה החל ממאי 2028, עם יעד ייצור של כ-210,000 מכוניות בשנה.
במקור, הונדה תכננה להתחיל בייצור הדור הבא של הסיוויק ההיברידי בנובמבר 2027 במפעל שבגואנאחואטו, מקסיקו, בשל עלויות ייצור נמוכות יחסית. אולם, לנוכח ההתפתחויות הפוליטיות והאפשרות להטלת מכסים, החברה החליטה להעביר את הייצור לאינדיאנה. במקרה שהביקוש לרכב יעלה על יכולת הייצור במפעל האמריקני, הונדה תבחן יבוא מכלי רכב ממדינות שאינן מושפעות מהמכסים החדשים.
הממשל האמריקני, בראשות דונלד טראמפ, מקדם תוכנית להטלת מכס של 25% על מוצרים המיובאים ממקסיקו וקנדה, מה שגורם ליצרני רכב רבים לבחון מחדש את אסטרטגיות הייצור שלהם.
מוקדם יותר אמר גורם בממשל האמריקני כי המכסים אכן יוטלו כבר מחר, יום שלישי, אולם יתכן שהם לא יעמדו על גובה של 25% כפי שאמר טראמפ.
בעוד חברות אחרות מסתפקות בהבעת חשש, הונדה היא הראשונה מבין היצרניות היפניות שמבצעת שינוי ממשי בתוכניות הייצור שלה כדי להימנע מהשלכות המהלך.
כיום, כ-40% מכלי הרכב שמוכרת הונדה בארצות הברית מיוצרים במקסיקו ובקנדה. במקביל, החברה מייצאת כ-60,000 מכוניות שיוצרו בארה"ב לשווקים אלו. אם מקסיקו וקנדה יגיבו למכסים האמריקניים בצעדי נגד, הונדה עלולה להתמודד עם עלויות ייצור ושינוע גבוהות אף יותר.
בשנת 2024 מכרה הונדה כ-1.4 מיליון כלי רכב בארצות הברית, כולל מותג היוקרה אקורה. הסיוויק היה הדגם השני הכי נמכר של החברה במדינה, אחרי ה-CR-V, עם למעלה מ-240,000 מכוניות שנמכרו – עלייה של 21% בהשוואה לשנה הקודמת.
מקסיקו שימשה במשך שנים כמרכז ייצור עולמי בעלויות נמוכות, אך המדיניות הכלכלית החדשה בארה"ב מאלצת חברות בינלאומיות לשקול מחדש את מיקומי הייצור שלהן – והונדה היא הדוגמה הבולטת לכך.