אלישבע בכיכר | מתוך "הכיכר הלבנה" - ספיישל שבועות חלק א'
"הצבע הלבן מאזן את הרעש היצירתי שבתוכי"
מאת: אלישבע גליקסברג
ניהול אולפן: יוחנן בלייך • איפור: שירה אלבז
מעצבת ומייקרית של אומנות מקורית: איריס ורשבסקי
צילומים: איריס ורשבסקי, בועז לימן
יש הסבורים שהלבן הוא פיגמנט אכרומטי – נטול גוון, אך לשיטתו של ניוטון, הלבן הוא סך של כל הצבעים וככזה שמכיל את כולם, יש לו השפעות חיוביות על המתבונן. בנוסף, הוא משדר ניקיון, אור, מרחב וטוהר, ובדיוק בשל כך, בחרה המעצבת והמייקרית איריס ורשבסקי לצבוע את כל יצירותיה באינסוף גוונים של לבן. בריאיון שלפניכם היא משתפת, כיצד הצבע הלבן המזוכך מצליח לאזן את הרעש היצירתי שבה ולעטוף אותה בהשראה נון קונפורמיסטית.
האם ניסית להכניס צבעוניות ליצירותיך?
תמיד ידעתי שהלבן הוא הצבע המנצח, אך בכל זאת ניסיתי להכין בתחילת דרכי קולקציה המבוססת על צבעי אש נועזים, לא אהבתי את מה שראיתי... ומיד אפסנתי את פליטת הצבעים והצטיידתי בגלוני צבע לבן על זמני.
את לא חוששת להשתעמם?
להיפך, הלבן הוא בעל מסוגלות להכיל את כל מה שנלביש עליו ולהשתלב בכל חלל, מה שמקנה לי את האפשרות "להתפרע" עם קווי מתאר נועזים, מרקמים וטקסטורות.
הלבן מאתגר אותי להמציא, לחדש ולרגש.
לגוון את הלבן
רוב פני הכלים שלי הינם בצבע לבן, אך מדי פעם אני בוחרת לעטר אותם בזהב 24 קראט.
מעבר לכך שהזהב מתכתב עם מלכותיות, יוקרה ומדליות מנצחות, הוא לוקח אותי לעידן הבארוק והרנסנס. הטאץ' של הזהב מאפשר להתייחס בניטרליות לכלי עצמו ולהתמקד בגריד.
מהו כוחו של הלבן בעיצוב?
הלבן מהווה בייס מושלם ומקפיץ כל מה שתשימו עליו. לא בכדי כל הגלריות צבועות בלבן. זהו צבע שבאופיו עוטף את המרחב ומפיץ אנרגיות טובות.
אני ממליצה לשלב את הלבן בכל פינה. בין אם מדובר באהיל, כרית נוי, שמיכה, אלמנט דקורטיבי או תכשיטי קירות – במידה ויהיו בצבע לבן – תיווצר סיטואציה מרתקת, סוג של דיסוננס בין הרוגע המתבקש להדגשתו והעצמתו של החלל.
מקומה של האומנות במלונות, תצוגות ולובאים
אנשים כיום מחפשים להרגיש בבית מלון כמו בבית, ובבית כמו בבית מלון. באמצעות אומנות יוקרתית ייחודית המפיצה גלאם במרחב הביתי, הבית נראה כמו מלון בוטיק.
בכל הנוגע למלונות, רבים מהם מנסים למתג עצמם כמלון בוטיק ולא כחלק מרשת גנרית, מה שמוביל אדריכלים ומעצבי מלונות להזמין אצלי קולקציות אומנות ייחודיות, המעבירות מסר של אספנות מקורית, ועוטפות את אורחי המלון בתחושה של בית חם, שבעליו אספנים ובעלי זיקה מובהקת לאומנות.
גישת קינסוגי (Kintsugi) – לא מפחדים מכלים שבורים
מסורת יפנית עתיקה דוגלת שאין להשליך כלים שבורים, ודווקא מתוך השבר ניתן לבנות משהו חדש.
לפי אסכולה זו אנו מדביקים את חלקי הכלי ומעטרים בזהב את קווי השבר.
המסר הוא עצום! לפעמים השלימות נובעת מאיחוי שברים ואין להסוות את התיקון.
התוצאה מרהיבה בעיני.
לפני 30 שנה הכנתי קולאז' משברי צלחת האירוסין ומאז התאהבתי בשברים...
השאלון:
אם היתה לך אפשרות לבחור אופציה אחת מבין השתיים, במה היית בוחרת?
מודרני או קלאסי?
קלאסי
ישראלי או בינלאומי?
בינלאומי
טבעי או מעובד?
טבעי
שלם או שבור?
שבור
חג שבועות שמח ומעוצב,
איריס ואלישבע
ליצירת קשר:
איריס ורשבסקי: 052-8654808| www.iris-design.co.il