אלכסה, שירות העוזרת הקולית של ענקית האינטרנט אמזון, מנסה כעת לעודד ילדים לומר "בבקשה" ו"תודה" כשהם שולחים אליה פקודות קוליות. הפונקציה החדשה שנכנסה לשירות, מכילה גם אופציות נוספות שיהיו נתונות לשליטת ההורים, ויאפשרו להם לחסוך שירותים שהם לא רוצים שילדיהם יתקלו בהם.
חברת המחקר צ'ילדוויז פרסמה בתחילת השנה דו"ח מיוחד שהזהיר כי ילדים שגדלים לצד העוזרת הקולית של אמזון, כמו גם עוזרות קוליות אחרות, למשל של גוגל, עשויים להיות תוקפניים יותר ביחסים מול בני אדם בגילאים מאוחרים יותר.
מנהל המחקר סיימון לגט אמר ל-BBC כי "שמנו לב שאף אחד מהילדים שדיברנו איתם לא השתמש במילים "בבקשה" או "תודה" כשהם דיברו עם העוזרת הקולית במכשיר החכם שלהם. כעת כאמור, הודיעה אלכסה כי תשדרג את התוכנה, כך שתכניס מילים נימוסיות לילדים ותרגיל אותם להשתמש בהם.
איך זה יעבוד? במידה וילד ישאל את העוזרת הקולית "מה יהיה מזג האוויר היום?", אלקסה תענה לו את התשובה המבוקשת, אולם תוסיף שורה קטנה קודם לכן: "תודה לך ששאלת כל כך יפה". בעבר הוצע לנקוט בצעד יותר דרמטי, ולתכנת את העוזרת הקולית כך שהיא תמלא פקודות רק אם הן יכללו את המילה "בבקשה", אולם באמזון דחו את הרעיון.
"דיברנו עם מומחים במהלך בניית התכונה הזו, הם אמרו שחיזוק חיובי הוא הדרך הטובה ביותר לעשות את זה כמו שצריך, ולא בענישה. המומחים גילו ששיטת ה-'לא תקבל את מה שאתה רוצה אם לא תגיד בבקשה" לא תעבוד מול ילדים" אמרו בחברה.