החברה המרכזית למשקאות קלים, יצרנית קוקה קולה והבעלים של מחלבת טרה, הפועלת בתחום האלכוהול בישראל באמצעות חברת ibbl.s, הודיעה היום (שלישי) לקמעונאים שמחירי חלק ממוצריה יעלו ב-1 בפברואר. לטענת החברה היא נאלצת להעלות את המחירים "עקב עליות מחיר של הספקים בחו"ל".
לפי ההודעה ששלחה לקמעונאים, בפברואר יתייקרו ג'וני ווקר בלאק לייבל 700 מ"ל ואפרול 700 מ"ל ב-4.5%, משקה הרום קפטן מורגן ספייסד 750 מ"ל יתייקר ב-3%, ליטר וודקה סמירנוף לייבל אדום יתייקר ב-2%.
המותג המוכר ביותר בהתייקרות הזאת הוא ג'וני ווקר, לצידו ניתן למנות את וודקה סמירנוף מותג בריטי ידוע וקפטן מורגן מותג ג'מייקני. אפרול שפריץ הוא מותג של קבוצת קמפרי האיטלקית.
עלייה זו מצטרפת לעליות המחירים של ענקיות המזון שטראוס, אסם, יוניליוור שפתחו את גל ההתייקרויות הנוכחי, שנכנס לתוקף בתחילת השבוע, עם העלאת מחירים בשיעור של עד 20%. לחברות השולטות בשוק המזון, הצטרפו גם חברות קטנות יותר כמו כרמית, יכין, בית השיטה, שוקולד השחר, יינות כרמל, גלידות נסטלה, ויסוצקי ועוד. לצד העלייה בשיעור המס קנייה ל18 אחוזים.