מדינת בירוקרטיה: עשרות אלפי ישראלים שהזמינו ורכשו מכונית חדשה, והיו אמורים לקבל אותה כבר בתחילת החודש - ממתינים, זאת בעקבות עיכוב בהעברת צו אגרות הרישוי המעודכן לוועדת הכספים, כשללא אפשרות לתשלום אגרת רישוי לא ניתן להנפיק רישיון לרכב.
חישוב אגרת הרישוי מתחלק על פי שבעה קבוצות רישוי, החל מאגרה של 1,226 שקל על רכב ששוויו עד 101,000 ש''ח ועד לאגרה הגבוהה ביותר של 4,719 שקל על רכב ששוויו מעל ל-299,001 ש''ח.
על פי הפרסום ב-Ynet, הסיבה שחישוב האגרות המעודכן מתעכב היא בשל אי הסכמות בין משרד התחבורה למשרד האוצר בראשותו של השר ליברמן, בשל החשש של האחרון כי החישוב החדש יוביל לפגיעה בהכנסות המדינה בעקבות כך שחלק מהדגמים ירדו קבוצה בדירוג וישלמו פחות.
יצוין כי אגרות הרישוי בישראל הן מהגבוהות בעולם מה שכמובן לא מונע ממשרד האוצר להמשיך ולהתעקש על חישוב מחיר גבוה לרוכשים.
תוקף מחירי אגרות הרישוי פג בסוף דצמבר ולמרות שבשני המשרדים היו מודעים לכך הם הוסיפו להתעכב, לבסוף ולאחר דין ודברים ארוך הגיעו ביניהם להסכמה על ייקור האגרות, אך הוצאתם לפועל עדיין מתעכבת עד להעברת מסמך רשמי חתום בידי שרי התחבורה והאוצר לידי ועדת הכספים שאמורה לאשר אותו, כשרק לאחר מכן הוא יכנס לתוקף. בינתיים עשרות אלפי ישראלים נאלצים להמשיך להמתין לשחרור רכבם, זאת למרות ששילמו עליו במיטב כספם.