בשורה לנוסעים בתחבורה הציבורית: בקרוב יאוחדו מחירי הנסיעות באוטובוסים וברכבות ויבוטלו הפערים בתעריפים באזורים שונים בארץ.
לאחר סחבת ועיכובים שנמשכו למעלה משלוש שנים, הגיעו משרדי האוצר והתחבורה על סיכום למימון הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית.
במסגרת הרפורמה, שאמורה לצאת לדרך בקיץ הקרוב, יושקעו עשרות מיליוני שקלים בעיקר בסבסוד נסיעות הרכבת.
כיום, ישנם הבדלים משמעותיים במחירי הנסיעה ברכבת לעומת המחירים באוטובוסים. וכן, בתעריפי הנסיעה באוטובוסים באזורים שונים בארץ, הנקבעים על פי המצב הסוציו-אקונומי ביישוב. לדוגמה, נסיעה עירונית בנתניה עולה 5 שקלים, לעומת 3.90 שקלים בלבד במודיעין.
השינוי הצפוי יתמקד בעיקר בנסיעות המטרופוליניות, שמשרד התחבורה מעריך כי הן 76% מכלל הנסיעות בישראל. מכניסת הרפורמה, המחירים בנסיעות אלו יהיו אחידים ויאפשרו שימוש במשך 90 דקות באוטובוסים וברכבות, במחיר של נסיעה אחת.
התעריפים המוזלים יהיו מיועדים לנוסעים קבועים בלבד, כדי לעודד שימוש מתמשך בתחבורה הציבורית. התוכנית היא להנהיג כרטיסים תקופתיים מסוגים שונים - כרטיס יומי, תלת־יומי, שבועי וחודשי, ואף שנתי. ככל הנראה, הכרטיסים יהיו "גמישים", ויאפשרו נסיעה במשך תקופה מוגדרת לאחר קנייתם, מבלי להיות צמודים ללוח השנה. כך, למשל, כרטיס חודשי שיירכש באמצע אוגוסט יוכל לשמש לנסיעות עד אמצע ספטמבר, ולא יוגבל לאוגוסט בלבד. יהיו גם כרטיסים משפחתיים, לשלושה בני משפחה ויותר, וכרטיסים מיוחדים; זהב ופלטינה, שיאפשרו שימוש חופשי בכל אמצעי התחבורה הציבורית.
הרפורמה תגדיר ארבעה מטרופולינים בארץ. מטרופולין תל אביב - מאשדוד בדרום ועד נתניה בצפון, במזרח יכללו מודיעין, לוד, קלקיליה וראש העין. מטרופולין ירושלים יכלול גם את מודיעין, שתושביה יוכלו לנסוע בתעריפים מיוחדים לשתי הערים, וכן את מעלה אדומים וגוש עציון. מטרופולינים נוספים יוקמו בחיפה ובקריות, כולל צפון מישור החוף והגליל המערבי, וכן בבאר שבע בסביבותיה, שדרות, ירוחם, ערד ודימונה. אזורים שאינם מוגדרים בתוך המטרופולינים, יוכרזו "מרחבים", שיאפשרו נסיעה באזור גיאוגרפי מוגדר ובמחיר אחיד. מרחבים כאלה יוקמו, למשל, בעפולה ובית שאן, בצפון יהודה ושומרון ובאילת, חבל אילת ודרום הנגב.
בנסיעות הפנים-עירוניות, תחולק המדינה ל-32 אזורי תעריף שונים. בכל אחד מהם יהיה תעריף אחיד לנסיעות קצרות. האזורים יהיו חלק ממרחבים וממטרופולינים לנסיעות ארוכות יותר. התעריפים באזורים השונים לא יהיו אחידים, ויתבססו על המצב הסוציו־אקונומי ועל "מדד הפריפריה" של היישובים השונים.
החידוש המרכזי והחשוב ברפורמה הנוכחית הוא הכנסת הרכבת למערך אמצעי התחבורה הפרבריים, מה שיהווה תמריץ לכלל נוסעי התחבורה הציבורית לעשות שימוש ברכבת, כשהם מגיעים אליה באוטובוס וכך המכונית הפרטית תישאר על יד הבית.