הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פתחה בחקירה, נגד החברה המפעילה את יישומון החנייה הפופולארי, 'פנגו' - כך דווח באתר 'חדשות 13'.
לפי הדיווח, הסיבה לחקירה היא עשרות תלונות שהצטברו נגד החברה בטענה כי היישומון מטעה את הצרכן, ומבצע גבייה על 'שירותים נוספים'. כמו כן התלוננו לקוחות כי חוייבו גם על כלי רכב שמכרו לאחרים.
על פי 'חדשות' 13, ישנה תשתית ראייתית מספקת בכדי לקנוס את החברה בסכומים של מאות אלפי שקלים.
עבודת תחקיר שביצע מוסף הצרכנים 'ברקוד', עולה כי האפליקציה המוכרת לנהגים ישראלים ומאפשרת להם לשלם בקלות על חנייה, מחייבת את המשתמשים בתשלום נוסף שהם אינם מודעים אליו, בגין 'שירותים נוספים', ומשלשלת לכיסה - על פי ההערכה - מיליוני שקלים בשנה.
כמו כן, הרישום הבסיסי לשירותי 'פנגו' כבר מחייב את הלקוח בתשלום חודשי על סך 6.90 ש"ח, סכום שעל פי דיווחי לקוחות אינו מוחזר אליהם. מצב זה של חוסר ידיעה הוביל כאמור לעשרות תלונות.
מחברת "פנגו" נמסר בתגובה לתחקיר: "ההצטרפות לשירות 'פנגו סימפל' מתבצעת בצורה שקופה וברורה, כדי להבטיח שהלקוחות מבינים את השירות והמחיר, בין אם באפליקציה ובין אם באמצעות נציג טלפוני. עם הצטרפות לקוח לשירות נשלח פירוט מלא על תנאי העסקה".