משפחתית יקרה. החל מסוף החודש הקרוב, צפויה מהפכת המיסוי הירוק לחולל שינויים רבים במחירי הרכבים החדשים, לייקר את חלקן הגדול באחוזים משמעותיים ולהוזיל את המכוניות הקטנות והלא מזהמות, באחוזים ניכרים על פי רמת זיהום האוויר שלהם.
החל מה-1 לאוגוסט, ישתנה מס הקנייה על הרבים ויעמוד על 90% במקום 75% שהיו עד היום. מנקודה זאת תעניק המדינה הנחות בשיעורי המס לרכבי בעלי מדרג זיהום אוויר נמוך. משמעות הדברים, הינה שהרכבים עם נפחי המנוע הגדולים יותר והמזהמים יותר צפויים להתייקר באופן ניכר.
לעומת זאת צפויים מחירי הרכבים בקטגוריית הסופר מיני, כמזדה 2, דייהטסו סיריון, ניסאן מייקרה ופיאט גרנדה פונטו לרדת בגלל שיעור ההנחה המשמעותי שיקבלו, הנחה שהיבואנים יגלגלו בחלקה לפחות, לטובת הלקוח.
בשיחה עם כתב הרכב של "כיכר השבת" מספר אריק שניידר, מנכ"ל חברת הליסינג "פרפקט ליס" על המשמעויות של השינויים במיסוי הירוק מבחינת הציבור החרדי ואומר:
"אין ספק שמחירם של כל הרכבים עם המנועים הגדולים ובכללם המשפחתיות האהובות על הלקוחות שלנו מהמגזר החרדי, כדוגמת מיצובישי גרנדיס, מזדה 5, פורד גלקסי, קאיה קרניבל ועוד אחרות צפוי להתייקר".
שניידר אומר שבשלב זה עדיין לא ניתן לדעת את המחיר המדוייק של הרכבים לאחר ההתייקרות אולם לדבריו, "אין ספק שהתייקרות תהיה משמעותית, בגלל שנטל המס הנוסף יוטל על ידי היבואנים על רוכשי הרכבים".
אז מה, כדאי לבצע עיסקאות עד סוף החודש?
"חד משמעית, כן. כל מי שתיכנן בכל מקרה לבצע רכישות של הרכבים הללו בתקופה הקרובה כדאי לו להוציא אותן לפועל בימים הקרובים לפני תחילת ההתייקרות.
אני יכול לספר לך שגם אצלנו וגם בחברות האחרות יש מספר לא מבוטל של לקוחות שמחזרו או יזמו עסקאות חדשות על מנת להקדים את עליית המחירים. במיוחד נכונים הדברים לגבי רכבי דיזל שהתייקרותם תהיה הגדולה מכולם בגלל פליטת תחמוצות החנקן שלהן".
קישורים: הבלוג של אריק שניידר על עולם הליסינג ב"קפה דה מרקר"