חודש לאחר פרוץ משבר האיכות של קוקה-קולה, נראה כי המשבר מגיע לישורת האחרונה: מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי מכירות מותגי קוקה-קולה עדיין נמוכות מהרגיל (ירידה של 5%-8%), אולם הירידה במכירות הולכת ומתמתנת, וזאת לאחר שבתחילת המשבר נרשמה ירידה חדה במכירות מותגי קוקה-קולה.
כזכור, בסוף נובמבר ערכה החברה המרכזית למשקאות קלים (קבוצת קוקה-קולה) איסוף יזום של מוצרים מהמדפים לאחר שהתגלה פחמן דו-חמצני פגום במשקאות. האיסוף החל לאחר שהתקבלו תלונות של צרכנים על ריח רע שנדף מהמשקאות.
קוקה-קולה ערכה בשלב ראשון איסוף מצומצם של מוצרים, ומספר ימים לאחר מכן הרחיבה את האיסוף באופן משמעותי - וזכתה לביקורות נוקבות מפי בכירים במערכת הבריאות על האיסוף המצומצם שבוצע מלכתחילה. רשימת המוצרים שנאספו מהמדפים כללה בקבוקי קוקה-קולה ודיאט קוקה-קולה 1.5 ליטר, פחיות קוקה-קולה וקינלי סודה.
מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי בעוד שלפני המשבר החזיקו מותגי קוקה-קולה בנתח כספי של כ-74% מקטגוריית המשקאות המוגזים - הנתח הכספי של מותגי הקבוצה ירד בשבוע הראשון למשבר ל-68.2% וכעבור שבועיים ל-69.5%, כאשר מותגי קוקה-קולה רשמו כעבור שבועיים ירידה של 8.3% במכירות בהשוואה למכירות לפני המשבר.
עם זאת, רשתות מזון, המייצגות יותר מ-60% מהשוק, העידו בפני "גלובס" כי הירידה שנרשמה אצלן במכירות מותגי קוקה-קולה היתה גבוהה הרבה יותר והגיעה לשיעורים של 25%-30%.
יפוארה צמחה
בתקופת השיא של המשבר, יפאורה-תבורי וטמפו, שתי המתחרות בקטגוריה, נהנו מהמשבר רק באופן חלקי, כיוון שהוא הביא לירידה במכירות כלל קטגוריית המשקאות המוגזים. עם זאת, יפאורה-תבורי רשמה צמיחה של 10% במכירות, והנתח הכספי שלה בקטגוריה עלה מ-16.9% ל-19.1%. חברת טמפו רשמה עלייה של 21% במכירות, והנתח הכספי שלה בקטגוריה עלה מ-7.9% ל-9.9%.
באחת מרשתות השיווק החזיקו מותגי קוקה-קולה בנתח של כ-76% מהקטגוריה לפני המשבר. עם המשבר ירד הנתח הכספי של המותגים ל-68%, ואילו לאחריו הוא עלה בהדרגה ל-70.5% ולאחר מכן ל-73%.
רשת שיווק אחרת מסרה ל"גלובס" כי בעוד שבשיא המשבר נרשמה ירידה של 25% במכירות מותגי קוקה-קולה, במהלך השבוע שעבר התמתנה הירידה ל-8% בלבד.
קבוצת קוקה-קולה סירבה להגיב לידיעה.