העלאת מחירי מוצרי קופיקס ב-20%, מחמשה שקלים לששה שקלים הייתה הימור של הרשת שחרטה על דגלה את המחיר האחיד והמוזל. כמה חודשים אחרי מתברר כי ההימור הביא לירידה משמעותית במכירות של 12.5% שהסתכמו ב-26.2 מיליון שקל.
ההתייקרות החדה מ-5 ל-6 שקלים לפריט, אמנם שירותה את הרווח הגולמי של בתי הקפה שצמח ב-36.3% ביחס לרבעון הראשון אשתקד ושיעורו עלה ל-18.8% מהמכירות לעומת 12% בתקופה המקבילה אשתקד אך כאמור המכירות עצמן ירדו.
לעומת זאת בתחום המרכולים הרשת יכולה לחייך, הרחבת רשת המרכולים ״סופרקופיקס״ הובילה לעליה של 144% במכירות חנויות המזון שהסתכמו ב-50.3 מיליון שקל. הרווח הגולמי עלה ב-140% ושיעורו עמד על 22.6% מהמכירות לעומת 23% בתקופה המקבילה אשתקד.
מנגד, נרשם זינוק אדיר של 144% בהוצאות תפעול, מכירה ושיווק של כלל הקבוצה שהסתכמו ב-14.5 מיליון שקל, שהובילו את קבוצת קופיקס לחתום את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה של 69.7% ברווח הנקי שצנח ל-303 אלף שקל בלבד.
מכירות כלל קבוצת קופיקס עלו כאמור בזכות רשת המרכולים ברבעון ב-49.5% והסתכמו ב-78.1 מיליון שקל. אך העליה בהוצאות הובילה לירידה חדה של 47.1% ברווח התפעולי שצנח ל-810 אלף שקל. בנוסף לירידה ברווח התפעולי, זינקו הוצאות מימון ב-135% ל-332 מיליון שקל ותרמו אף הם לפגיעה ברווח הנקי.
בקופיקס טענו כי המעבר לששה שקלים היה מחויב המציאות וכי בלעדיו הרשת כולה הייתה קורסת מה שאולי מסביר את הסיכון אותו נטל אבי כץ המייסד והמנהל את קופיקס שגם אחרי ההעלאה עדיין נחשבת לרשת הקפה הזולה ביותר שכן כל המתחרים הלכו אחריו והעלו את מחיריהם בהתאם.