מי שנכנס לרשת 'אושר עד' בשבוע האחרון וחיפש את מוצרי חברת יוניליוור מצא במקום מדפי שמפו והקורנפלקס שלט עליו נכתב: 'מכיוון שמחירי הקניה הקמעונים של תאגיד 'יוניליוור' המשווקת את מוצרי פינוק התייקרו ביחס למחירי המוצרים המתחרים ברמתם ואיכותם אנו נמנעים בשלב זה מלהציגם למכירה'.
מה עומד מאחרי חרם הצרכנים שעושה רשת אושר עד על תאגיד 'יוניליוור', צדק חברתי או צדק עסקי? בשורה התחתונה הצרכן שמחפש את מוצרי חברת יונילוור המשווקת את המותגים: בדין, בייגל בייגל, פינוק, קליק, פנטסטיק ומוצרי תלמה, מתאכזב.
הכיתוב בשלט של אושר עד 'אנחנו לא מוכרים לך! אנחנו קונים בשבילך! מתבקש בכדי למנוע זליגת צרכנים לרשתות בהם הם יכולים למצוא את הכל.
אך האם זה נכון, האם אושר עד קונים בשבילכם, או מדובר בסכסוך עסקי? התגובות לפניכם.
מרשת אושר עד נמסר: "רשת אושר עד מחוייבת לתת ללקוחותיה את המחירים הזולים ביותר ולאור כך חלק ממוצרי יוניליוור לא נמכרים ברשת. לכל המוצרים הללו תחליפים הנמכרים ברשת במחירים הזולים ביותר".
בתגובה לעיתון גלובס מסרה יוניליוור: "יוניליוור לא העלתה כלל את מחירי מוצריה. מדובר במחלוקת עסקית בין יוניליוור לבין רשת אושר עד. אנו מזמינים את ציבור צרכנינו לרכוש את מוצרינו ברשתות אחרות".
לכיכר השבת נמסרה התגובה הבאה: "אין חברתנו נוהגת להתייחס לנושאים מסחריים בינה לבין לקוחותיה".