רובנו משווים מחירים כאשר מדובר בקנייה של מוצר שהפרשי המחירים יכולים להגיע למאות אך ישנם גם צעדים פשוטים של צרכנות נבונה במהלך השנה, שאם מקפידים עליהם, חוסכים סכום לא מבוטל.
לא משנה כמה לחם אתם צורכים, תוכלו להפחית עד כ-40%, בלי לפצוח בדיאטה קטלנית. איך? התשובה פשוטה, אם אתם קונים לחם אחיד פרוס שמחירו יכול להגיע לכ-7.4 שקלים, תעברו לקנות לחם אחיד לא פרוס, שמחירו 4.5 שקלים ופרסו אותו במכשירים המיוחדים לכך, המצויים במרכולים הגדולים.
כך קיבלתם לחם פרוס בכמעט חצי המחיר! בנוסף, מכונות הפריסה פורסות את הלחם למקסימום פרוסות ולא משאירות פרוסות עבות בצדדיו ("נשיקות" בשפת הילדים).
בחישוב קל, זהו חסכון של מאות שקלים בשנה, בלי לקנות פחות!.
טיפ שני לחסכון מהותי ללא שינוי בכמויות הנצרכות, אלא רק בהרגלי הקניה והצריכה, הוא לרכוש את חומרי הניקיון באריזות מילוי. זה מתאפשר כאשר שומרים את המיכלים המקוריים וקונים בכל פעם את החומר החסר.
מחירים לדוגמא: סנוקל רסס וכבס ספריי 600 מ"ל עולה כ-21 שקלים, ואריזת מילוי המכילה 750 מ"ל נמכרת בכ-16 שקלים. פער של מעט יותר מ-30%, כאשר עושים חישוב לפי המחיר ל-100 מ"ל. כן! 30% הנחה, בלי מבצעים ובלי כלום, רק לשמור את המיכלים, ולקנות מילוי בהתאם.
מי מרוויח מהמבצעים?
והצעד השלישי, למחצית מהצרכנים הוא ברור מאליו, כי סקרים הראו שאחד מתוך שני צרכנים שמסיימים לערוך קניות, בודקים את החשבונית. אבל מה עם החצי השני?
מסתבר שישנם רבים שלא בודקים את החשבון, אלא סומכים על הקופאי/ת ועל תוכנת המחשב שתקרא את המחירים נכון ותחשב את כל המבצעים וההנחות.
אולם לא כך הדבר, כפי שעולה הדבר משיחה עם מנהל בסופר: "טעויות במחירי המוצרים הרגילים כמעט ולא קיימות, אבל לעומת זאת, טעויות בעדכוני מבצעים שונים, קופונים וכאלה, יכולות לקרות פעמים רבות, מכיוון שקוד המבצע הוא קוד המכונה "תגמול", שמתווסף לקוד הרגיל ולעתים זה לא מעודכן והמחיר נשאר רגיל."
חשבו לבד כמה עולה לכם טעות של מבצע 1+1, או של קופון עם הנחה משמעותית, התשובה, היא עשרות עד מאות שקלים בשנה, לכל אחד מאתנו, הרווח כמובן, לרשתות המזון.
לכן, חשוב מאוד לבדוק במהלך הקנייה את החשבון ב"זמן אמת", ובסופו לוודא בחשבונית שכל ההנחות עודכנו ולא שילמתם יותר ממה שצריך.
ההשקעה – משתלמת!