קבוצת המחאה בפייסבוק ´חרם צרכנים במוצרי מזון´ ממשיכה לגדול בקצב מסחרר. איציק אלרוב, יוזם ´מאבק הקוטג´´ מופתע מהנחרצות של משתתפי הקבוצה. רובם הצטרפו למחאה בעקבות מסע תקשורתי כבד, חלקם הצטרפו כי אכפת להם מעליית מחירי מוצרי החלב.
ביום רביעי שעבר, בעת קיום הראיון עם ארלוב ב"כיכר השבת", הקבוצה בפייסבוק מנתה כחמישים אלף חברים. היום, כשבוע אחרי, בדקנו והופתענו: קרוב ל-100,000 חברים הצטרפו לקבוצת המחאה.
אולרב, להיכן זה יגיע?
"הציבור חיכה למקום שיאגד אותו, מקום שיתן לו להתבטאות ולמחות על הזילזול של החברות כלפי הלקוח".
קבוצת מחאה זה יפה. מה קורה בשטח?
"היום התפרסם כי 62% מאזרחי ישראל, לא קונים את המוצר ´קוטג´".
החכי"ם תומכים?
"מתקשרים ומעודדים. פנו אלי אישי-ציבור נוספים, אבל אותי זה לא מרגש, אני צריך מעשים לא דיבורים".
חוץ מפייסבוק, היכן אתה נלחם?
"בתקשורת החילונית. אצל החרדים אני נאבק באמצעותכם - אתר ´כיכר השבת´".
בימים האחרונים עלה לפייסבוק ´קבוצה נגד המחאה´. מאות הצטרפו לקבוצה.
"לא שמעתי על כך. זה משעשע".
שטראוס מדבר
על רקע משבר הקוטג´, נאם השבוע גדי לסין, מנכ"ל שטראוס ויו"ר איגוד תעשיות המזון בכנס "מזון בעידן חדש". לסין קרא לחברות "לעשות מעשה" נוכח חרם הקוטג´, ובעקבות המיאוס שחש הציבור בישראל מהמחירים הגבוהים.
"אין ספק שאנחנו חיים במדינה יקרה", אמר לסין. "יוקר המחיה מתבטא בכל הפרמטרים: דיור, דלק, מיסים - וגם המזון יקר במדינת ישראל. באיגוד אנחנו מבינים לחלוטין ושותפים לתחושות הצרכנים במדינת ישראל.
"אני קורא לכל השותפים בשרשרת הערך לעשות מעשה. לא ניתן שיטילו רפש ודמגוגיה כנגד התעשייה!".