שמעתם פעם על חרם חילוני שהצליח? מאז ומתמיד, כשהחרדים הכריזו על חרם (או הצטרפו אליו) הם סיימו בניצחון גדול. בתחילת השבוע, חרדי מבני-ברק (כמה מתבקש) התחיל להוביל חרם צרכנים - שהולך וצובר תאוצה בקצב מסחרר - על מוצר הקוטג´ שמייצרות חברות החלב השונות. הסיבה: העלות. 8 שקל - עולה גביע קטן של גבינת פתיתים טעימה.
בנינו, הסיפור פה הוא לא הקוטג´, כמו המחירים המטורפים של חברות החלב, ובכלל, של מוצרי הייסוד בישראל. מבלי ששמנו לב - בתוך שנים ספורות, חברות החלב הקפיצו לנו מחירים בקצב חשאי, אבל עיקבי. ואנחנו? המשכנו להיות הפראיירים שלהם, המשכנו לרכוש את מוצרי החלב, פעם אחר פעם. זוכרים ששקית שוקו הייתה עולה שקל?
הם רודפים אחרינו בכל ימות השנה, חברות החלב: בערבי חגים, בערבי שבתות, שבוע אחרי פסח - לקראת חג-השבועות, תשעת הימים, ומתי לא? שמתם-לב כמה כסף משקיעות "טרה", "תנובה" ו"שטראוס" בכלי-התקשורת החרדיים? חשבתם שהם פראיירים? אנחנו הפראיירים.
חברות החלב יודעות היטב איפה להשקיע. מבחינתם, החרדים הם קהל מועדף. אצל משפחות ברוכות ילדים, כידוע לכולנו, מוצרי החלב זורמים כמו מים. בשבועות האחרונים, חברות החלב השתלטו על העיתונים החרדים עם עמודי פרסום אגרסיביים. עכשיו, אתה גם מבינים למה. העמודים האלה הסתירו את האמת הפשוטה: מישהו עושה עלינו קופה, מנצל אותנו.
מה אומרת לכם המילה "קוטג´"? מוצר חלבי או בית גדול ויוקרתי? נדמה שאת שניהם כיום כבר בלתי ניתן להשיג... כמה סימלי, שהמותג של ה"קוטג´" הוא הבית היוקרתי, כן, זה שכבר מזמן הפסקנו לחלום עליו. אולי משרד השיכון יממן לנו משכנתא לקניית קוטג´ חלבי.
מבדיקה שערכו כלי-התקשורת אתמול, נחשפה התרמית העלובה: בחו"ל - הקוטג´ עולה הרבה-הרבה יותר זול מישראל. רק הקוטג´? כמעט כל מוצרי הייסוד. כן, גם משחת שיניים.
כולנו צריכים להצטרף לחרם על הקוטג´ ולגבות את האזרח הקטן מבני-ברק שהפך בן רגע לאזרח גדול שמוביל מאבק חשוב - למען כולנו. הרי ברור שהסיכוי שהחילונים יכריעו לבד במערכה על מחירי המחייה - שואף לאפס. כח החרם של החרדים - גדול מכולם. בואו נצטרף.
אין צורך לצאת להפגנות, אין צורך להצטרף לפייסבוק (שיש או אין לכם), אין צורך לעשות כלום. פשוט לא לקנות. שב ואל תעשה. יש מספיק מוצרים חלביים טעימים. על הקוטג´ אפשר לוותר.
קשה לדעת עד היכן יגיע המאבק על הקוטג´. הפוליטיקאים - שעושים קופה חודשית לא רעה - מברברים מבלי-דעת. ביום שאחרי, אנחנו, האזרחים הקטנים, נמשיך לשלם שמונה שקל על הגביע הקטן.
איך אומרת הפרסומת של תנובה: "קוטג´ - פינוק אמיתי. לגדול בבית ישראלי".
אוי, כמה שהם צודקים.