הרפורמה בתחבורה הציבורית שהציגו שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן כונתה "דרך שווה" על אף שורת בעיות הכרוכות בה, כאשר המרכזית שבהן היא עליית המחירים הדרמטית הצפויה בערים רבות בפריפריה כגון טבריה ואופקים, וכן גם ערים חרדיות מרכזיות כגון מודיעין עילית, אלעד ועוד.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון מכחול לבן, הכריז על משבר קואליציוני סביב הרפורמה הזו, אך לא הצליח לשכנע את יו"ר העבודה, המכהנת כשרת התחבורה, לשנות סעיפים בעייתיים ברפורמה, עד שהודיע ראש הממשלה נפתלי בנט על רצונו לפזר את הכנסת וללכת לבחירות נוספות, כך שהרפורמה נשארה כמקורה וצפויה להיכנס לתוקפה בעוד חמישה שבועות.
בעקבות המשבר הפוליטי שנוצר, שמוציא את הכוח מידי הכנסת, הגיש ארגון "אמת ליעקב" עתירה לבג"ץ בדרישה ששופטי העליון יתערבו וימנעו את כניסת הרפורמה לתוקף, כך נודע הבוקר (חמישי) ל'כיכר השבת'.
העותרים, עורכי הדין יחיאל וינרוט, מאיר אברהם ויגל דוד, הצביעו בעתירתם על שורת ליקויים בקבלת ההחלטה ובאימוץ הרפורמה, בהיבט המהותי ובהיבט הפרוצדורלי. בשורת הליקויים נכתה כי מיכאלי הפרה את חובת ההיוועצות ושההחלטה לוקה בחוסר סבירות ובהיעדר מידתיות. בנוסף, עורכי הדין טוענים כי אין לאפשר גרימת נזק כלכלי למאות אלפי ישראלים ללא דיון בליקויים, שיתקיים בבג"ץ.
"ברפורמה שכביכול באה לייצר מדיניות מחירים פשוטה ושקופה יצרו המשיבים 'מיטת סדום' בגרסה ישראלית, שמקצצת במחיר הנסיעה באותם אזורים שאינם מסווגים כמוחלשים ומותחת ומאמירה את מחיר הנסיעה דווקא למי שידו קצרה. בנוסף, נפגעו אוכלוסיות שאין ברשותם פלאפון חכם, בוטלו ההנחות לערים המוחלשות, בוטלו הסדרי הנסיעה והנחת הערך הצבור בכרטיס הרב קו, שורטטה מפת ערים פריפריאלית תמוהה ובלתי מתקבלת על הדעת, והרפורמה נעדרת לחלוטין מרכיבים אלמנטריים של הפניית משאבים לשיפור איכות השירות והתשתיות בתחבורה הציבורית", נכתב בעתירה.
מארגון 'אמת ליעקב' נמסר: "אמנם אנחנו מקווים שהממשלה הבאה תבטל את הצעדים הפוגעניים והאכזריים כלפי השכבות החלשות ומגזרים שלמים שנעשו על ידי הממשלה הזו, אך הדבר עשוי להימשך זמן רב, והרפורמה נכנסת לתוקף כבר בעוד כחודש והיא תביא חלילה לפגיעה במאות אלפי אזרחים, שגם כך סובלים ממצוקת יוקר המחיה החריפה. אנחנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט העליון יבין את חומרת הנזק ויבלום את החלת הרפורמה כמתבקש".