לא ברור אם הפיצ'ר הזה עדיין פעיל כיום (כנראה שלא) אבל הביצוע בהחלט מסקרן. לפני כחמש שנים, במהלך סקירה לתקשורת של חברת 'גוגל' של הכלי 'גוגל אסיסטנט', הוצגה יכולת מרשימה של הרובוט לתקשר עם בני אדם.
אמנם לא ברור מדוע הסרטון הפך לוויראלי בימים האחרונים, אולי בגלל הפריצה של הבינה המלאכותית בתקופה האחרונה עם יציאתה לשוק של ChatGPT ועוד.
מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי הסביר אז לנוכחים (בסרטון אחר), שכאשר מזמינים תור דרך האסיסטנט למסעדה לדוגמה, אכן מאחורי הקלעים מתבצעת שיחת טלפון בין הרובוט לבין המסעדה המבוקשת.
בסרטון שהוצג לנוכחים באסיפה נראית הקלטה של השיחה שהתבצעה בין הרובוט של גוגל לבין עובדת של מסעדה מקומית.
עובדת המסעדה ששוחחה עם הרובוט בטלפון משוכנעת שהמשוחח עמה הוא בסך הכל אדם המבקש להזמין מקום, בעוד שמדובר ברובוט בינה מלאכותית שמגיב ומתקשר כאחד האדם.
צפו בשיחה המשעשעת:
התמלול המלא:
מסעדה: שלום אפשר לעזור?
רובוט: שלום, הייתי רוצה להזמין מקום ליום רביעי ה7 לחודש.
מסעדה: לשבעה אנשים?
רובוט: זה עבור ארבעה אנשים.
מסעדה: ארבעה אנשים? מתי? היום? הערב?
רובוט: יום רביעי הבא 6 בערב.
מסעדה: האמת שאנחנו מבצעים הזמנה החל מחמישה אנשים. בשביל ארבעה אתם יכולים פשוט להגיע.
רובוט: כמה זמן לוקח בדרך כלל עד שמושיבים?
מסעדה: למתי? למחר או סוף שבוע?
רובוט: בשביל יום רביעי הבא השביעי לחודש.
מסעדה: אה זה לא עמוס, אתם יכולים לבוא בשביל ארבעה אנשים.
רובוט: אה הבנתי אותך, תודה.
מסעדה: ביי-ביי.